Taksi Helsinki tukee Verohallinnon kantaa: Taksialan on kannettava vastuunsa harmaan talouden torjunnassa

Verohallinnon tuore selvitys osoittaa, että jopa joka kymmenes taksiyritys on korkean riskin toimija harmaan talouden näkökulmasta. Taksi Helsinki pitää selvityksen havaintoja vakavina ja korostaa, että taksialan on kannettava vastuunsa harmaan talouden torjunnassa.

Taksi Helsinki kannattaa Verohallinnon näkemystä, jonka mukaan liikennelupa vähentää yrityksen riskiä harmaaseen talouteen. Luvanvaraisuus on Suomessa pitkään ollut ammattiliikenteen kulmakivi. Se tarkoittaa, että liikennettä saa harjoittaa vain viranomaisen myöntämällä luvalla, mikä varmistaa kuljettajan ja yrityksen taustojen, vastuuvakuutusten ja verovelvoitteiden täyttymisen.  

Luvanvaraisuus on ennen kaikkea vastuuta. Se suojaa asiakasta, taksiyrittäjää ja yhteiskuntaa. Ilman lupajärjestelmää ja siihen olennaisesti liittyvää läpinäkyvää valvontaa alalle syntyy helposti harmaata taloutta, jossa verot jäävät maksamatta ja kuluttajansuoja heikkenee”, sanoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen.

Luvanvarainen liikenne ei ole byrokratiaa, vaan yhteiskunnan turvaverkko. Se estää pimeän työn, suojaa kuluttajaa ja varmistaa, että jokainen euro liikenteessä näkyy myös verotuloina

Lakiuudistuksen välttämättömyyttä kuvaa se, että tällä hetkellä kukaan ei tiedä, paljonko taksialalla todellisuudessa toimii yrityksiä, kuinka paljon liikenteessä on taksiautoja tai mikä on toimialan kokonaisliikevaihto”, toteaa Juha Pentikäinen. 

Taksamittari ei estä hinnoittelun vapautta, vaan turvaa läpinäkyvyyden ja verotuksen perusteet

Verohallinto totesi 7.10. julkaistussa tiedotteessaan, että esimerkiksi taksamittareiden pakollisuus edistäisi harmaan talouden torjuntaa ja vähentäisi samalla taksiyritysten hallinnollista taakkaa.

Parhaillaan vireillä olevassa taksilain uudistuksessa on huomioitu monia tärkeitä parannusehdotuksia, jotka toteutuessaan vahvistavat alan osaamista ja varmistavat lainmukaisen toiminnan.

Taksi Helsinki kuitenkin varoittaa, että uudistus menettää merkityksensä, jos valvonnan keskeisintä työkalua – taksamittaria ja sen keräämää dataa kaikista ajoista – ei velvoiteta käyttämään kaikissa taksiliikenteen muodoissa. Pakollinen taksamittari on luotettavin tapa varmistaa, että kuljetuksiin käytettävän ajoneuvon kaikkien suoritteiden tiedot sekä verotukseen liittyvät raportoinnit tuotetaan oikein ja läpinäkyvästi.

Esimerkiksi sovellustaksit päivystävät todistetusti taksiasemilla aivan kuten muutkin taksit, eli ajavat myös muita kuin vain sovelluksella tilattuja kuljetuksia. Mihin nämä kyytimaksut tällä hetkellä rekisteröityvät?” Pentikäinen kysyy.

Lakiuudistukseen liittyvässä keskustelussa on ajoittain väitetty, että taksamittari olisi tarpeeton kiinteähintaisten kyytien yhteydessä. Taksi Helsingin mukaan tämä on totta hinnan määrittämisen näkökulmasta – kiinteä hinta voidaan välittää ja veloittaa sovelluksen kautta ilman mittaria.

Olemme ajaneet applikaation kautta tulevia kiinteähintaisia kyytejä jo yli kymmenen vuoden ajan. Tiedämme kokemuksesta, ettei mittaria tarvita hinnan määrittämiseen, mutta se onkin nimenomaan tärkeä valvonnan väline”, Pentikäinen sanoo.

Luottamus palautetaan yhteisillä säännöillä

Taksi Helsinki kannattaa hallituksen valmistelemaa taksilain korjausta, jonka keskeisenä tavoitteena on luottamuksen palauttaminen taksialalle. Toimivat markkinat ja reilu kilpailu syntyy vain, kun kaikki toimijat noudattavat samoja sääntöjä – ja niitä myös valvotaan käytännössä.

Reilu kilpailu syntyy vain yhteisistä säännöistä ja avoimesta valvonnasta. Taksialan tulevaisuus perustuu luottamukseen, ja sitä rakennetaan läpinäkyvillä käytännöillä,” Pentikäinen kiteyttää.

Lisätiedot:

Juha Pentikäinen, toimitusjohtaja, Taksi Helsinki Oy, juha.pentikainen@taksihelsinki.fi, puh. 040 865 0988

Lue Verohallinnon tiedote tästä

Taksi Helsinki Nordic Business Forumin virallisena taksikumppanina

Taksi Helsinki toimii tänä syksynä Nordic Business Forumin virallisena taksikumppanina. Nordic Business Forum järjestetään Messukeskuksessa 24. – 25.9. Tapahtuma kokoaa jälleen yhteen tuhansia liike-elämän vaikuttajia ympäri maailmaa.

Yhteistyön myötä Taksi Helsingin edustustaksit vastaavat tapahtuman kansainvälisten huippupuhujien sekä VIP-vieraiden kuljetuksista. Tapahtuman ajaksi osa autoistamme saa Nordic Business Forumia varten suunnitellut teippaukset, joiden avulla Taksi Helsingin rooli tapahtumassa erottuu entistä selkeämmin.

Lisäksi tapahtumavieraita palvelevat kaksi tilapäistä, vain Taksi Helsingin autoille tarkoitettua taksiasemaa, jotka helpottavat liikkumista ja takaavat sujuvat yhteydet tapahtumapaikalle ja sieltä eteenpäin. Taksiasemat sijaitsevat eteläisellä sisäänkäynnillä eli Holiday Inn -hotellin edustalla sekä läntisellä sisäänkäynnillä Messukujalla. Paikalla on Taksi Helsingin taksitarkastajat ohjaamassa taksiliikennettä.

Taksi Helsinki on ylpeä voidessaan tarjota laadukasta ja luotettavaa palvelua osana Pohjoismaiden merkittävimpiin lukeutuvaa liike-elämän tapahtumaa.

Taxi Helsinki as the Official Taxi Partner of the Nordic Business Forum

Taxi Helsinki is the official taxi partner of the Nordic Business Forum this autumn. The Nordic Business Forum will be held at Messukeskus on September 24–25. The event once again brings together thousands of business leaders and influencers from around the world.

As part of the collaboration, Taxi Helsinki’s representative taxis will be responsible for transporting the event’s international top speakers and VIP guests. During the event, some of our cars will feature special wraps designed for the Nordic Business Forum, making Taxi Helsinki’s role at the event even more visible.

In addition, two temporary taxi stands reserved exclusively for Taxi Helsinki cars will serve event guests, making it easier to get around and ensuring smooth connections to and from the venue. The taxi stands are located at the southern entrance, in front of the Holiday Inn hotel, and at the western entrance on Messukuja. Taxi Helsinki’s inspectors will be on-site to direct taxi traffic.

Taxi Helsinki is proud to provide high-quality and reliable service as part of one of the Nordic region’s most significant business events.

Taksiliikenteen uudistusta demonisoidaan turhaan

Hallitus valmistelee taksilain korjausta, jonka tavoitteena on palauttaa turvalliset ja luotettavat taksit, torjua harmaata taloutta sekä varmistaa reilu kilpailu kaikille toimijoille. Uudistusta vastustavat väitteet ovat harhaanjohtavia – taksamittari ja erityinen rekisterikilpi eivät rajoita palveluiden vapautta, vaan vahvistavat alan läpinäkyvyyttä ja asiakkaiden luottamusta.

Viime aikoina median palstoilla ja julkisessa keskustelussa on esitetty väitteitä, joiden mukaan hallituksen valmistelema taksilain korjaus vaikeuttaisi huomattavasti taksiyrittäjien toimintaa. Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. On myös erittäin valitettavaa, että näiden väitteiden tarkoitus on puhtaasti ohjata päätöksentekoa keinotekoisin ja harhaanjohtavin perustein.

Hallituksen esittämän liikennepalvelulain muutoksen tavoitteena on, ministeri Lulu Ranteen sanoin “palauttaa turvalliset taksit” ja vahvistaa luottamusta taksialaan. Lakiluonnoksessa ehdotetaan muun muassa kuljettajien ammattitaidon lisäämistä, valvonnan tehostamista, harmaan talouden kitkemistä sekä järjestelmän läpinäkyvyyden vahvistamista.

Eniten kriittistä keskustelua on herättänyt lakiuudistuksen ehdotus taksamittarin käytön velvoittamisesta kaikkiin takseihin. On väitetty, että taksamittari hankaloittaa tai jopa estää osan toimijoiden palvelun tuottamista.

Taksamittari ei estä hinnoittelun vapautta, vaan turvaa läpinäkyvyyden ja verotuksen perusteet

Taksamittari ei ole keinotekoinen rasite, vaan tällä hetkellä ainoa luotettava väline ajoneuvon kaikkien päivittäisten suoritteiden keräämiseen ja verotuksen oikeellisuuden varmistamiseen. Sen rooli harmaan talouden torjunnassa on kiistaton, eikä taksintilaussovellukset pysty ajoneuvokohtaisesti täyttämään tätä tehtävää.

Taksamittarin asennuskustannukset eivät voi olla kynnys taksiliiketoiminnan harjoittamiseen. Mikäli halvimmillaan muutaman sadan euron laiteinvestointi kaataa liiketoimintamallin, on syytä kysyä, onko toiminnan taloudellinen pohja muutoinkaan kestävällä tasolla. Taksamittarin hankinta- ja käyttökustannukset ovat maksimissaan muutaman sentin per kuljetus. Taksamittarit voidaan myös asentaa autoon siten, että ne eivät näy asiakkaalle, jolloin mittari ei estä vaativampiakaan edustustaksikuljetuksia.

Taksamittarin pakollisuudesta huolimatta edustustaksityyppisissä tilauskuljetuksissa sekä sovelluksilla toimivissa taksinvälityksissä palvelut voidaan jatkossakin hinnoitella vapaasti ilman taksamittaria, aivan kuten nykyisin. Taksamittarivaatimuksella yksinkertaisesti varmistetaan, että luvanvaraiseen taksiajoon käytettävästä ajoneuvosta saadaan luotettava kokonaiskuva valvontaa ja verotusta varten.

Luvanvaraisen ja velvoitteensa hoitaneen taksin tunnistaminen

Julkisessa keskustelussa on myös väitetty, että lakiuudistuksessa esitetty erityinen rekisterikilpi takseihin hankaloittaisi edustustaksityyppistä tai sovellustaksien liikennettä. Tosiasiassa erityinen rekisterikilpi haittaa vain sellaisia toimijoita, joilla ei ole edellytyksiä tai halua toimia lupaehtojen mukaisesti.

Asiakkaiden kannalta ongelman muodostaa se, ettei heille ole tällä hetkellä käytännössä mitään mahdollisuutta etukäteen selvittää valitsemansa palveluntuottajan lainmukaisuutta. Taksikuvun pystyy ostamaan kuka tahansa vaikkapa verkkokaupasta muutaman euron hinnalla, joten se ei ole kuluttajille millään lailla tae siitä, että kyseinen palveluntuottaja on hoitanut lupa- ja ammattiliikenteen vakuutusasiansa kuntoon.  

Väitteet siitä, että taksiliikenteeseen yksilöity rekisterikilven käytännön toteuttaminen olisi vaikeaa, kuulostaa totuuden vastaiselta. Pelkästään Suomessa on tällä hetkellä käytössä noin 30 erilaista tai erityistä rekisterikilpeä ja Euroopassa taksiliikenteessä erityinen rekisterikilpi on hyvin laajasti käytössä. Sen käyttö on todettu olevan erittäin hyödyllinen luvanvaraisten taksien valvonnassa sekä tunnistamisessa.

Reilua kilpailua samoilla säännöillä

On ymmärrettävää, että taksilain uudistus herättää huolta esimerkiksi sovellustaksien asemasta, taksipalveluiden saatavuudesta sekä hinnoista. Kilpailu taksialalla on ehdottomasti hyvä asia, kunhan se tapahtuu kaikille samoilla säännöillä.

Uudistuksen tavoite onkin varmistaa rehellinen kilpailu, parantaa turvallisuutta ja vahvistaa asiakkaiden luottamusta – asioita, jotka hyödyttävät niin yhteiskuntaa, taksialaa kuin taksinkäyttäjiä.

Siksi on tärkeää, ettei taksilain uudistusta demonisoida pelkästään yksittäisten taksitoimijoiden kaupallisten intressien perusteella.

Lisätiedot:

Juha Pentikäinen, toimitusjohtaja, Taksi Helsinki Oy, juha.pentikainen@taksihelsinki.fi, puh. 040 865 0988

Tomi Wiiala, hallituksen puheenjohtaja, Taksi Helsinki Oy, tomi.wiiala@taksihelsinki.fi, puh. 040 667 1026

Riku Rantala kertoo, miksi Taksi Helsinki on hänen ykkösvalintansa

Taksi Helsinki haluaa erottautua monenkirjavassa markkinassa luotettavuutensa, korkealaatuisen kalustonsa ja taatusti ammattitaitoisten kuljettajiensa avulla. Lukemattomia kyydityksiä ympäri maailmaa kokenut Riku Rantala luottaa Taksi Helsinkiin hyvästä syystä. 

Riku Rantala pitää taksia eräänlaisena liikkuvana konttorinaan

Toimittajana, tietokirjailijana, yrittäjänä, mutta kenties ennen muuta elämäntapaseikkailijana tunnettu Riku Rantala kertoo rakastavansa taksiautoilua. Hän valitsee taksin pääsääntöisesti työajoihin mutta myös erilaisiin vapaa-ajan rientoihin. Hänet onkin valittu Taksi Helsingin vuoden taksiasiakkaaksi jo vuonna 2017. 

”Yrittäjälle aika on rahaa. Vaikka omistan auton, pidän taksia tehokkaampana ja näin viisaampana tapana liikkua etenkin Helsingin keskusta-alueella. Taksi toimii työssä ja viihteellä, ja joistain kuljettajista on tullut mulle jo ihan tuttuja”, Riku Rantala sanoo. 

Taksi Helsingiltä palvelua ilman ylimääräistä säätöä

Riku Rantala on kokenut taksiasiakas. Hän väittää käyttäneensä takseja vuosikymmenten mittaan lähes jokaisella mantereella. Vaikka taksinkuljettajat ovat usein olleet mitä parhaimpia matkaoppaita paikallistuntemuksensa ansiosta, aina kyyditykset eivät ole sujuneet täysin ilman ongelmia. Sekä kyydittäjän että kulkupelin laadussa on ollut niin sanotusti kirjavuutta. Niinpä Rantala todella osaa arvostaa Taksi Helsingin täsmällisiä ja luotettavia kuljettajia, autojen turvallisuutta ja palvelun toimivuutta. 

”Vaikka seikkailumielinen olenkin, osaan kyllä arvostaa arjessani sitä, että homma toimii. Tilaan auton useimmiten sovelluksella ja voin luottaa siihen, että sekä auto että kuljettaja ovat satavarmasti kondiksessa. En halua mitään ylimääräistä säätöä, en halua joutua kartturiksi tai hyppäämään puikkoihin itse.” 

Hämmentävimmät taksikokemukset sijoittuvat Rantalan muistoissa Intiaan ja Venäjälle, jolloin kommunikointi kuljettajien kanssa ei kielimuurin tai vaikkapa kuljettajan selvän päihtymistilan vuoksi onnistunut toivotulla tavalla. Kuitenkin myös Suomessa kokemukset ovat vaihdelleet. Taksilain uudistus vuonna 2018 toi markkinoille vapauksia, mikä on näkynyt palvelun laadussa. 

Taksilupien määräsääntelyn ja asemapaikkavelvoitteen poistumisen vuoksi käytännössä kuka tahansa voi tätä nykyä ryhtyä taksiyrittäjäksi. Niinpä mukaan mahtuukin monenlaista toimijaa. Myös kuljettajien koulutusvaatimukset, autojen laatu ja kyytien hinnoittelu vaihtelevat alalla hyvinkin paljon. 

Taksi Helsingin välityksestä löytyy yli 1000 autoa ja valittavana on runsaasti vaihtoehtoja erilaisiin kuljetustarpeisiin. Kaikki taksit ovat siistejä ja huollettuja, mutta myös erityistoiveet kuten esteettömyys, matkatavaroiden runsas määrä, ympäristöystävällisyys sekä edustustason erilaiset vaatimukset on huomioitu kuljetuskalustossa. Taksi Helsingillä on tarkat vaatimukset myös kuljettajien suhteen. Ennen ajoon lähtöä jokainen kuljettaja suorittaa perusteellisen koulutuksen, joka kattaa asiakaspalvelun, turvallisen ajotavan sekä pääkaupunkiseudun tuntemuksen. Koulutuksen tavoitteena on varmistaa, että matkustajat saavat aina luotettavaa ja laadukasta palvelua. 

Yrittäjälle sujuvat ratkaisut

Yrittäjälle Taksi Helsingin laskutuspalvelu tarjoaa sujuvan tavan hoitaa taksikuljetukset, sillä keskittämällä työntekijöiden matkat yhteen laskutukseen, kuittien keräily ja maksukorttien käyttö jäävät kokonaan pois. 

”Taksi on ratkaisuna vaivaton, mutta samalla koen, että saan rahan arvoista etua taksin käytöstä. Voin tehdä ajon aikana töitä, säästyn parkkeeraamisen vaivalta ja maksuilta tai säädöltä julkisen liikenteen aikataulujen kanssa. Sainpahan viime viikolla pojan jalkapallokentän vierestä parkkisakonkin. Myös siltä olisin säästynyt, jos vaan suosiolla olisin valinnut ammattilaisen”, Riku Rantala summaa hyväntuulisena ja hyppää jälleen taksikyytiin kohti Merihaassa sijaitsevaa työhuonettaan. 

Tiesitkö?

  • Yrityksille löytyy kattava valikoima erilaisista tilauskanavista, kuten esimerkiksi eBooker tai taksinappi 

Voita loppuvuoden ilmaiset taksimatkat!

Taksi Helsinki arpoo yhden onnekkaan asiakkaan, joka saa matkustaa koko loppuvuoden ajan täysin ilmaiseksi.

Näin osallistut arvontaan:

  1. Avaa Taksi Helsinki -sovellus
  2. Siirry Omaan profiiliin ”Näytä profiili”
  3. Laita Ilmoitukset ja uutiset -lupa päälle

Kun lupa on päällä, olet automaattisesti mukana arvonnassa.

Muista osallistua viimeistään 30.9.

Älä jää kyydistä – nyt sinulla on mahdollisuus tehdä loppuvuodesta entistä helpompi ja huolettomampi!

Faast – sähköauton latausasemat

Faast tarjoaa ultranopaa sähkäauton latausta takseille hintaan 0,29 eur / kWh.

Latausasemien sijainnit

  • Lentoaseman St1:n pihalla, osoite Ilmailukuja 1
  • Tulossa myöhemmin myös PK-seudun Motonet liikkeiden pihoille, infoamme aikataulusta myöhemmin

Latausteho on kaikissa Faastin latauspisteissä aina vähintään 150 kW. Vaikka latauspisteet olisivat kaikki käytössä, tehoa riittää jokaiselle pisteelle.

Faastin latausasemilla voit maksaa kätevästi joko kortilla tai Virta-sovelluksella. Kaikilla latausasemilla on lähimaksulla toimiva korttimaksuautomaatti. Latausasemalla toimii myös Autocharge-lataus, jossa latauspiste tunnistaa ladattavan auton automaattisesti, kun latauskaapeli kiinnitetään autoon.

Tarjoushinta rekisteröitymällä ja maksamalla Virta-sovelluksella

Taksien tarjoushinnat saa rekisteröitymällä Faastin asiakkaaksi ja maksamalla
latauksen Virta-sovelluksella. 

1. Rekisteröidy osoitteessa https://taksi-helsinki.poweredbyvirta.com/register/welcome

2. Syötä tietosi (nimi, sähköpostiosoite) ja luo salasana

3. Lisä maksukorttitiedot (luottokortti)

4. Tarkista tiedot yhteenvedossa ja vahvista tili. 

5. Tilisi on nyt luotu!

6. Saat vahvistusviestin sähköpostiisi Virta.global-osoitteesta. Vahvista sähköposti ja tilisi lisätään eturyhmään.

7. Kirjaudu Virta-sovellukseen juuri luomallasi tilillä.

8. Valitse latauspisteesi ja voit aloittaa etuhintaisen latauksen.

Näin lataat sopimushinnalla

1. Rekisteröidy Faastin taksisopimusasiakkaaksi: https://taksi-helsinki.poweredbyvirta.com/register/welcome

2. Avaa Virta-sovellus

3. Kirjaudu Virta-sovellukseen Faastin tunnuksillasi (Profiili >> Kirjaudu sisään)

4. Nyt voit ladata ultranopeasti ja edullisesti.

Sinulla voi olla Virta-sovelluksessa useita profiileja, joista Faast on yksi. Huomioithan, että kirjaudut Faast-tililläsi, jotta saat etuhinnan.

Yhteystiedot

Jos sinulla on kysymyksiä lataamisesta tai haluat antaa Faastille palautetta, tapahtuu se kätevimmin sähköpostitse heikki.hintikka@faast.fi

Taksi Helsingin verkkosivut on uudistettu – entistä parempaa palvelua myös yritysasiakkaille

Taksi Helsingin uudet verkkosivut on julkaistu tiistaina 1.7.2025! Uudistuksen tavoitteena oli luoda selkeämpi, nykyaikaisempi ja käyttäjäystävällisempi sivusto, joka palvelee entistä paremmin kaikkia asiakkaitamme – erityisesti yrityksiä.

Uudella sivustolla:

  • Yritysasiakkaille suunnatut palvelut ja ratkaisut on tuotu selkeästi esiin.
  • Sivusto toimii sujuvasti eri päätelaitteilla ja vastaa nopeaa työarjen tahtia.
  • Saavutettavuus on huomioitu – sivusto palvelee myös käyttäjiä, joilla on näköön, kuuloon, motoriikkaan tai kognitioon liittyviä rajoitteita.
  • Visuaalinen ilme tukee toteutettua Taksi Helsingin brändiuudistusta.

Tutustu uudistuneisiin verkkosivuihimme – tervetuloa!

Toivomme, että uudistettu verkkosivusto tarjoaa sinulle entistä sujuvamman ja käyttäjäystävällisemmän asiointikokemuksen.

OP-Pohjola

Pohjola Vakuutuksen ammattiliikenteen vakuuttamisen asiantuntijat palvelevat teitä kaikissa vakuuttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Yhteystiedot

Roope Rankala, asiakkuuspäällikkö

Pohjola Vakuutus Oy / A-Vakuutus-palvelut

Yritysasiakkaat, Vahinkovakuutus

Arkadiankatu 23 C 2.krs, 00100 HKI

Puhelin +358 50 394 2003

roope.rankala@pohjola.fi www.pohjola.fi

  • Vahingot 03 03 03 03 tai
  • A-Vakuutus-palvelut 03 04 05 06

Ohjeet vahinkotilanteissa: https://vahinkoapu.pohjola.fi/yrityksille

TaxiFacta

TaxiFacta on taksiautoilijoiden taloushallintoon erikoistunut tilitoimisto, joka tuntee alan erityisvaatimukset. Meiltä saat kaikki taksiautoilijan tarvitsemat palvelut helposti saman katon alta – yli 25 vuoden kokemuksella.

TaxiFacta Helsinki
Osmontie 47 M2, 00610 HELSINKI
Käyntiosoite: Panuntie 2 C
Puh. 09 4369 3875

  • Selkeät kirjanpito- ja palkanlaskentapalvelut kiinteään kuukausihintaan
  • TaxiLink lukee vuorotiedot suoraan mittarilta ja vapauttaa sinut paperilaskuilta
  • Asiantuntevaa apua taksiyritysten muutostilanteissa

TaxiFactan tilitoimistopalvelut

Tunnemme toimialan erityispiirteet verotuksesta käytännön työn haasteisiin. Kirjanpidon raportit tunnuslukuineen, palkanlaskennan palvelut ja vuosiennusteet ovat erityisesti takseille suunniteltuja, selväkielisiä ja vaivattomasti tulkittavia. Tulosraportit ovat saatavilla sähköisessä muodossa, jolloin voit tarkastella kirjanpidon tapahtumia aina vientiriveille saakka. Selkeä raportointi helpottaa myös verotuksen ennustettavuutta.

TaxiLink – autoilijan taloushallintosovellus

TaxiLink on takseille suunniteltu sähköisen taloushallinnon sovellus, jonka avulla ajovuorojen seuranta, palkanlaskenta, ostolaskujen vastaanotto, myyntilaskutus ja pankkiyhteydet onnistuvat omalta tietokoneelta helposti. TaxiLinkin avulla koko taloushallinto voidaan siirtää sähköiseen muotoon. TaxiFactan asiakkaana saat TaxiLink-sovelluksen käyttöösi osana palvelukokonaisuutta. Myymme TaxiLink sovellusta myös erikseen palkkahallinnon työkaluksi.

A-katsastus

  • Meille on helppo tulla katsastukseen! 20 katsastusasemaa pääkaupunkiseudulla
  • Rekisteröinti hoituu sujuvasti katsastusasemillamme – ja samalla saat vakuutusasiat kuntoon.
  • Hyödynnä ilmaiset lisäpalvelumme autotarvikkeiden oston yhteydessä.

Varaa aika netistä
www.a-katsastus.fi tai soita
valtakunnalliseen
ajanvaraukseen
p. 075 323 2222

Meillä hoituvat katsastukset ja ajolupa-asiat

20:n aseman A-Katsastus-verkosto palvelee sinua katsastusasioissa pääkaupunkiseudulla. Pääset katsastukseen ajanvarauksella tai ilman. Voit varata ajan: www.a-katsastus.fi tai valtakunnallisesta ajanvarauksesta p. 075 323 2222. Taksinkuljettajien ajolupahakemukset ja niiden uudistamiset hoitava Ajovarma kuuluu myös A-Katsastus-konserniin. Varaa aika: www.ajovarma.fi tai asiakaspalvelusta
p. 075 323 9999.

Moni asia kuntoon samalla käynnillä

Katsastus- ja lupapalvelujen lisäksi useissa palvelupisteissämme voit hoitaa ajoneuvosi rekisteröinnin ja vakuutukset kätevästi ja nopeasti. Jos ajoneuvosi rekisterikilpi on kadonnut tai turmeltunut, voit tilata uuden kilven niissä palvelupisteissä, joissa käsitellään rekisteröintejä. Katsastus- ja rekisteröintipalvelujen lisäksi monilla asemilla korjataan myös pieniä lasivaurioita, kuten kiveniskemiä tuulilasista. Jos sinulla on lasivakuutus, korjaus on sinulle maksuton. Kiveniskemät korjataan ilman ajanvarausta tai katsastuksen yhteydessä.

Useissa palvelupisteissämme on lisäksi kattava ja edullinen valikoima erilaisia autoilijantarvikkeita. Älä likaa käsiäsi, vaan hyödynnä ilmaiset lisäpalvelumme! Oston yhteydessä asennamme pyyhkijänsulat puolestasi sekä mittaamme ja lisäämme öljyn ja pesunesteen. Tarkista kunkin palvelupisteen tarjoamat palvelut pisteen omalta nettisivulta, tiedustele palveluja valtakunnallisesta ajanvarauksestamme tai tule käymään! Tervetuloa palveltavaksi!