logo
Tilaa taksi Taksinumerot Taksihinnat Taksin ennakkotilaus Taksi tekstiviestillä Tilataksi Invataksi Sote-taksi Lentokenttätaksi Taksiasemat Kela-taksi Kela-taksi Uusimaa Kela-taksi Kanta-Häme Kela-taksi Varsinais-Suomi Kela-taksi Pirkanmaa Kela-taksi Satakunta Kela-taksi Keski-Suomi Kela-taksi Pohjois-Savo Kela-taksi Lappi Kela-taksi terveydenhuolto Kela-autot Tietosuoja – Kelan korvaamat taksikuljetukset Taksi Helsinki -sovellus Palvelut Edustustaksi Ekotaksi Premium-taksipalvelu Kanta-asiakasohjelma Seniorit Taksi Helsinki Sightseeing Lasten turvaistuin Yrityksille Internet booker Taksi Helsinki -maksukortti Taxi Butler Tilapäiset taksiasemat Yrityslaskutusasiakkuus Pakettikuljetus Yritysreferenssit Taksi Helsinki Oy Asiakaspalaute Yritysesittely Yhteystiedot Avoimet työpaikat Osakkeenomistajat Taksitarkastaja Taksinkuljettajan koulutus Ajankohtaista Medialle Autoilija- ja kuljettajapalvelut Tietosuojaselosteet
fi Svenska English
Suomi Svenska English

Kela-taksi Uusimaa

Taksi Helsinki Oy tarjoaa luotettavaa ja turvallista palvelua kaikissa henkilökuljetuksissa. Asiakkaita palvelee nopea ja ammattitaitoinen puhelinpalvelu 24/7. Kaikki Kela-taksikyytejä ajavat kuljettajamme ovat suorittaneet erillisen Kela-kuljettajakoulutuksen.

Kela-taksikyytivälitykseemme kuuluu koko Uusimaa, kuten esimerkiksi kaupungit:

Helsinki, Espoo, Vantaa, Hyvinkää, Järvenpää, Karkkila, Kauniainen, Kerava, Lohja, Hanko, Raasepori, Porvoo.

Tilaa Kela-taksi Uusimaa numerosta 0800 414 600

Tilauspuhelu on maksuton.

  • Vain Kela-taksinumerosta tilatusta matkasta voit saada korvauksen ja maksat matkasta enintään 25 euron omavastuun.
  • Tilaa taksi viimeistään matkaa edeltävänä päivänä klo 14 mennessä.
  • Tilaa taksi tästä numerosta myös silloin, kun tarvitset taksia äkillisesti.
  • Voit tilata yhdellä kertaa kaikki tiedossasi olevat meno- ja paluumatkat.
  • Tilaa paluumatka vähintään 1 tuntia ennen lähtöaikaa, jos paluumatkan ajankohta on tiedossa.
  • Tilauspuhelut nauhoitetaan palvelun laadun kehittämiseksi. Tarvittaessa Kela voi myös tarkistaa jälkikäteen tilauksen tietoja. Puhelun yhteydessä antamiasi tietoja ei käytetä muuhun kuin matkan järjestämiseen ja matkakorvauksen käsittelyyn Kelassa. Henkilötietolaissa tarkoitettu tietojen rekisterinpitäjä on Kela.
Kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat voivat tilata taksin tekstiviestillä

Voit tilata matkasi tekstiviestillä sen jälkeen, kun olet ilmoittanut asiakastietosi oman alueesi tilausvälityskeskukseen.

Lisäohjeet tekstiviestitilaukseen löydät Kelan sivuilta.

Takaisinsoittopalvelu

Taksi Helsinki on ottanut käyttöön takaisinsoittopalvelun tarjotakseen asiakkailleen mahdollisimman sujuvan ja vaivattoman palvelukokemuksen.  

Takaisinsoittopalvelussa Kela-tilausnumeroon soittavalle asiakkaalle tarjotaan mahdollisessa jonotilanteessa odottamisen sijaan mahdollisuus valita takaisinsoitto. Tällöin asiakkaalle soitetaan takaisin kolmen tunnin sisällä soittopyynnön jättämisestä. 

Takaisinsoittomahdollisuus on käytettävissä ainoastaan, kun asiakas on tekemässä Kela-taksitilausta seuraavalle päivälle tai sitä myöhäisemmälle ajankohdalle. Takaisinsoittopalvelu ei ole mahdollinen, mikäli asiakas tarvitsee taksia välittömästi ja samana päivänä.

Asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus valita jonottamisen ja takaisinsoiton välillä siten, että asiakas voi joko jättää

  • soittopyynnön painamalla numeroa yksi (1) tai
  • jäädä linjalle odottamaan Kela-taksivälittäjän vastausta.
Ilmoita tilauspuhelun yhteydessä seuraavat tiedot
  • Nimesi ja henkilötunnuksesi
  • Tilaatko matkan terveydentilasi vai puutteellisten liikenneolosuhteiden vuoksi
  • Osoite, mistä auto noutaa sinut
  • Matkan määränpää (esim. sairaala)
  • Kellonaika, milloin sinun tulee olla perillä hoitoyksikössä
  • Tuleeko mukaasi apuvälineitä tai saattaja
  • Puhelinnumero, mistä sinut tavoittaa.
Toivetaksi

Kelan asiakkaalla on mahdollisuus tilauksen yhteydessä esittää toive tilauksensa hoitavasta autosta. Asiakkaan tulee tietää toivomansa auton numero, eli pelkkä autoilijan nimi ei riitä auton ja tilauksen yhdistämiseen. Asiakas soittaa itse tilauksen ja esittää tilauksen yhteydessä autotoiveen.

Toivetaksi on eri asia kuin Kelan myöntämä vakiotaksioikeus, jolloin kuljettajalla on mahdollisuus tehdä asiakkaan vakiotaksitilaukset. Vakiotaksioikeudet säilyvät asiakkailla kuten ennenkin. 

Toivetaksin toimintatapa

  • Kysy kuljettajalta, jonka toivot matkasi ajavan, auton numero
  • Varmista kuljettajan kanssa etukäteen, että toivomasi tilausajankohta sopii kuljettajan /auton aikatauluun.
  • Soita tilauksesi Taksi Helsingille Kela-tilausnumeroon 0800 414 600 ja kerro toivomasi auton numero tilauksen yhteydessä.
  • Tilaus lähetetään välityskeskuksesta toivotulle taksille osoitettuna.

Toivetakseja voidaan yhdistellä.

Saat tiedon auton arvioidusta saapumisajasta
  • Jos tilaamasi taksimatkaan tulee muutoksia, ilmoita niistä välittömästi tilausnumeroon.
  • Viimeistään muutoksista on ilmoitettava 2 tuntia ennen sovittua lähtöaikaa.
Näytä kuljettajalle Kela-korttisi

Kun näytät kuljettajalle Kela-korttisi, saat matkakorvauksen heti taksissa ja maksat matkastasi enintään 25 euron omavastuun.

Todistus matkakorvausta varten (SV 67)

Jos tarvitset taksia terveydentilasi vuoksi, pyydä siitä todistus terveydenhuollosta (Todistus matkakorvausta varten, SV 67)

  • Säilytä kertamatkaa varten kirjoitettu todistus itselläsi 6 kuukauden ajan matkapäivästä. Kela voi pyytää sitä myöhemmin.
  • Toimita Kelaan todistus pitkäaikaisesta oikeudesta taksin käyttöön.
Vakiotaksiasiakkuus

Tietyillä asiakasryhmillä on mahdollisuus saada vakiotaksiasiakkuus. Lisätietoa vakiotaksiasiakkuudesta löydät Kelan sivuilta.

Jos sinulla on oikeus käyttää vakiotaksia, voit olla yhteydessä suoraan kuljetusyritykseen sopiaksesi vakiotaksiasiakkuudesta.

Lisätietoa Kelan korvaamista taksimatkoista löydät Kelan sivuilta

Anna palautetta!

Maximum size: 7MB.
Allowed file types: .jpg, .jpeg, .png, .gif, .pdf, .txt, .csv, .xls, .xlsx, .doc, .docx.