Soite
Soite
färdtjänst
Soites Reseservicecentralen producerar färdtjänster enligt socialvårds- och handikappservicelagen. Serviceproducenten är Taksi Helsinki Oy. Till de förmedlade tjänsterna hör bland annat rekreationsresor och resor för att uträtta ärenden för seniorer och handikappade, regelbundna transporter till Soites tjänster såsom dagverksamheten, och icke-brådskande klienttransporter mellan hälsovårdsenheter.
Uppmärksamhet! Beställningen av transport av Soites reservicecentral via nätet eller mobilapplikationen har förnyats. Läs instruktionerna nedan.
Vi tar gärna emot klientrespons om de nya beställningsmetoder.
Alla beställningar görs dygnet runt alla dagar i veckan (24/7).Vi tar inte ut någon separat avgift för beställningar.
Beställning av färdtjänst debiteras ingen extra kostnad. Samtal och sms kostar enligt din operatörs normala lokal- eller mobilsamtalsavgiften.
- per telefon på numret: 06 557 0060. Telefonsamtalet kostar 0,084 €/min. (inkl. moms 24 %)
- via sms på numret: 045 7820 1000
- med mobilapplikationen Sote kyyti
- elektroniskt med en webblankett
Elektroniska beställningar och beställningar via sms bekräftas via sms när en bil tagit emot beställningen. Dessutom visar de elektroniska beställningskanalerna (Sote kyyti-applikationen och webblanketten) ett beställningsnummer på sin sida när klienten har skickat sin beställning.
Mobilapplikationen Sote kyyti
En klient som omfattas av Soites färdtjänster enligt handikappservicelagen och socialvårdslagen och som har rätt att använda taxitjänster kan med hjälp av Sote kyyti -applikationen själv beställa resorna snabbt och enkelt.
Genom att logga in i Sote kyyti -applikationen ser du färder som beviljats för dig och kan göra beställningar enligt dem.
Ladda ned Sote kyyti -applikationen från din appbutik och beställ taxitjänster på ett lätt sätt!
Beställning med en webbplanket
Man kan också beställa taxiresor i Soite området med webbplanket. Beställning kräver alltid kundregistering. Beställning är kostnadsfri.
Klientrespons
Vi följer med hur väl färdtjänsterna fungerar och deras kvalitet bland annat med hjälp av klientrespons. Du kan lämna respons genom att klicka länken nedan eller genom att ringa vårt klientrådgivningsnummer.
Ändringar i personuppgifter
För varje klient har det gjorts en klientprofil i klientdatasystemet som Reseservicecentralen använder. Klientprofilen baserar sig på klientens färdtjänstbehov och tjänsteinnehavarbeslutet. Klientprofilen fungerar som grund när transporter ordnas. Följaktligen är det viktigt att hålla dina klientprofilsuppgifter uppdaterade.
Klienten kan kontrollera sina egna uppgifter och antalet återstående färdtjänstresor antingen i Sote Taksi-applikationen eller på webblanketten. Du kan logga in dig i systemen med ditt eget telefonnummer.
Om dina uppgifter ändrats, ber vi dig kontakta den enhet i Soite som beviljat dig färdtjänster.
Mer information om färdtjänster på Soites webbplats.
På webbplatsen hittar du bland annat tillämpningsanvisningarna för färdtjänster enligt socialvårdslagen och handikappservicelagen samt anvisningar för beställning av färdtjänster med en webblankett.
Mer information om färdtjänster
Handikapptjänsternas klientrådgivning
tfn 040 804 2122 mån–fre kl. 9–12.
Klientrådgivning för seniorer kl. 8–15.30
Karleby:
tfn 050 345 2334
tfn 040 806 5150
Lestijokidalen:
tfn 040 804 2420
tfn 040 804 2151
Perho ådal:
tfn 040 804 5420