Taksi Helsingiltä voi tilata pisarasuojalla varustetun taksin

Taksi Helsingin autoja on koronavirustilanteesta johtuen jo keväästä saakka varusteltu pisarasuojilla. Suoja on etu- ja takaosan väliin asennettu muovinen kalvo tai pleksi, mikä suojaa asiakasta sekä kuljettajaa pisaroilta ja siten vähentää pisaratartuntojen riskiä. Pisarasuojallisen taksin voi tilata soittamalla numeroon 0100 0700.

Taksi Helsinki on keväästä alkaen ohjeistanut kuljettajiaan koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi. Sen lisäksi, että kuljettajat ovat tehostaneet autojen siivousta erityisesti kosketuspintojen osalta, on noin 150 autoon asennettu suojakalvoja ohjaamon ja matkustamon väliin. Suoja on etu- ja takaosan väliin asennettu muovinen kalvo tai pleksi, joka suojaa asiakkaita, sekä kuljettajia mahdollisilta puheen ja aivastuksen mukana leviäviltä pisaroilta ja vähentää siten pisaratartuntojen riskiä.

- Haluamme uudella palvelullamme näyttää esimerkkiä ja toimia osaltamme parhain mahdollisin tavoin koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Meille on tärkeää, että asiakkaillamme on aina turvallinen ja mukava olo kyydissämme, kertoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen.

Pisarasuojilla varustettujen autojen määrä liikenteessä kasvaa jatkuvasti, jolloin myös niiden saatavuus paranee. Lisäksi Taksi Helsinki suosittelee sekä kuljettajilleen että asiakkailleen kasvomaskin käyttöä. Taksi Helsingin toiminnan keskiössä olevat turvallisuus, luotettavuus ja vastuullisuus korostuvat erityisesti korona-aikana.

- Ohjeistamme kuljettajiamme ja kehitämme toimintaamme kaikissa koronavirukseen liittyvissä asiaoissa Suomen valtioneuvoston ja viranomaisten ohjeistusten ja suositusten mukaisesti, lisää Kantonen.

Kontaktit kuljettajan ja matkustajan välillä voidaan minimoida myös maksutilanteessa käyttämällä joko lähimaksua tai Taksi Helsinki -sovellusta ja siihen liitettyä maksukorttia. Pisarasuojalla varustetun taksin voi tilata numerosta 0100 0700.

Jari Kantonen, toimitusjohtaja, jari.kantonen@taksihelsinki.fi, puh. +358 40 543 1438

Taksi Helsinki Oy on Suomen suurin taksien tilausvälitysyhtiö. Tarjoamme taksipalveluita joka päivä, kaikkina vuorokaudenaikoina koko pääkaupunkiseudulla sekä lisäksi Kanta-Hämeessä, Lahdessa, Pohjois-Savossa, Kainuussa, Länsi-Suomessa, Seinäjoella, Itä-Uudellamaalla sekä Kittilän alueella. Tärkein tehtävämme on varmistaa asiakkaillemme taksipalveluiden laatu, turvallisuus ja saatavuus. Nopeus ja helppous tarkoittavat sinulle sopivinta tilaustapaa, luotettavuus ja laatu varmuutta kaikissa henkilökuljetuksissa. Aktiivisella laadunvalvonnalla ja kehitystyöllä takaamme korkean palvelutason myös tulevaisuudessa. Välitysyhtiöömme kuuluu pääkaupunkiseudulla 1300 taksia, valtakunnallisesti yhteensä yli 2000 taksia. Yritys on perustettu vuonna 1989 ja sen omistavat yli 1000 helsinkiläistä taksiautoilijaa sekä Helsingin Taksiautoilijat ry.