Taksi Helsinki palvelee toistaiseksi normaalisti – autoissa kiinnitetään erityishuomiota puhtauteen

Taksi Helsinki välittää toistaiseksi taksikyytejä koko pääkaupunkiseudulla, Länsi-Suomessa, Pohjois-Savossa, Kanta-Hämeessä sekä Kittilä-Levi alueella normaalisti. Taksiautojen siivousta tehostetaan ja kuljettajille on annettu siihen lisäohjeita. Suosittelemme asiakkaitamme käyttämään maksamiseen Taksi Helsinki-, 0100 0700 -sovellusta tai lähimaksua.

Taksiliikenne toimii toistaiseksi normaalisti koko pääkaupunkiseudun alueella.
Taksi Helsingissä turvallisuus, luotettavuus ja vastuullisuus ovat keskiössä kaikissa tilanteissa ja seuraamme kaikissa koronavirukseen liittyvissä toimenpiteissämme jatkuvasti Suomen valtioneuvoston ja viranomaisten, kuten Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n, ohjeistusta ja suosituksia. Haluamme samalla osaltamme pitää suomalaisten arjen toiminnassa poikkeustilanteesta huolimatta.
Koronavirus covid-19 leviää ihmisten välisessä kontaktissa. Kehotammekin asiakkaitamme sekä kuljettajiamme vähentämään kontakteja ja kättelyä mahdollisuuksien mukaan.

Taksien siivousta tehostettu

Taksi Helsinki on ohjeistanut taksinkuljettajiaan tehostamaan autojen siivousta ja tulee tarjoamaan puhdistusliinoja ja käsidesipulloja autoihin. Erityistä huomiota on pyydetty kiinnittämään pintoihin, jotka ovat alttiina kosketuksille, kuten oven kahvoihin ja muihin kädensijoihin, turvavöihin ja maksupäätteisiin. Lisäksi kuljettajia on kehotettu pitämään kädet puhtaana käyttämällä kertakäyttö – tai muita hanskoja, voimakasta käsihuuhdetta sekä pitämään käsidesiä myös asiakkaiden saatavilla.

Käytä maksamiseen 0100 0700-, Taksi Helsinki -sovellusta tai lähimaksua

Suosittelemme asiakkaita käyttämään maksamisessa Taksi Helsinki -sovellusta tai lähimaksua, jotta vältämme ylimääräistä rahan käsittelyä sekä kuljettajien ja matkustajien välisiä kontakteja.

Ohjeet Taksi Helsinki -sovelluksen käyttöön löydät täältä.

Kaikkien terveyden ja turvallisuuden vuoksi kehotamme niin asiakkaitamme kuin kuljettajiamme huolehtimaan hygieniastaan ja puhdistamaan kätensä. Jos matkalla on tarve yskiä, yskithän nenäliinaasi tai hihaasi. Kehotamme asiakkaita myös välttämään taksilla matkustamista, mikäli epäilet saaneesi koronavirustartunnan, tai sinulla on flunssanoireita.

Lisätietoa koronaviruksesta
Ajankohtaisesta koronavirustilanteesta Suomessa ja maailmalla saat tietoa THL:n verkkosivuilta.

Jari Kantonen, toimitusjohtaja, Taksi Helsinki Oy, [email protected], puh. +358 40 543 1438