Tilaa Taksi 0100 0700
logo
Tilaa taksi Taksinumerot Taksihinnat Taksin ennakkotilaus Taksi tekstiviestillä Tilataksi Invataksi Kela-taksi Sote-taksi Lentokenttätaksi Taksiasemat Taksi Helsinki -sovellus Palvelut Premium-taksipalvelu Kanta-asiakasohjelma Seniorit Taksi Helsinki Sightseeing Lasten turvaistuin Yrityksille Internet booker Taksi Helsinki -maksukortti Taxi Butler Tilapäiset taksiasemat Yrityslaskutusasiakkuus Pakettikuljetus Taksi Helsinki Oy Asiakaspalaute Yritysesittely Yhteystiedot Avoimet työpaikat Osakkeenomistajat Taksinkuljettajan koulutus Ajankohtaista Medialle Autoilija- ja kuljettajapalvelut Tietosuojaselosteet
fi Svenska English
Suomi Svenska English

Usein kysytyt kysymykset

Maksuliikenne

  1. Vastaako Taksi Helsinki KELA -autoilijan maksuliikenteestä kokonaisuudessaan?

Taksi Helsinki vastaa maksuliikenteestä vain Kela-maksujen osalta. Taksi Helsinki ei ota vastatakseen maksuliikennettä kokonaisuudessa, muiden kuin MegTaxin osalta.

2. Mistä tiedän autoni maksupäätetunnuksen/palvelutunnuksen?

  • Semel: Sulje maksupäätteestä virta painamalla piste-näppäin ja keltainen-näppäin yhtä aikaa pohjaan kunnes näytön valo sammuu. Maksupääte käynnistyy automaattisesti uudelleen hetken kuluttua ja tulostaa kuitin, jossa ensin System ID ja sen jälkeen PALVELUTUNNUS (12-numeroinen tunnus).
  • Mitax: Ensisijaisesti käytetään maksupäätteeltä tulevaa tunnusta: Asetukset -> (enter/ohita kysely) -> Tulosta parametrit -> Rivit 6 ja 7 (ly / ly tarkenne). Maksupäätetunnus on em. tiedot (ly / ly tarkenne) peräkkäin.

3. Minulla ei ole vielä maksupäätetunnusta, voinko silti liittyä Kela- autoilijaksi?

Kyllä, voit jättää ilmoittautumislomakkeella kohdan maksupäätetunnus täyttämättä mutta sinun tulee ilmoittaa se 15.12. mennessä sähköpostilla kela@taksihelsinki.fi

4. Mitä jos merkitsin jonkin tiedon väärin ilmoittautumislomakkeeseen tai haluan jälkikäteen muuttaa ilmoitettua tietoa?

Voit ilmoittaa mahdolliset korjauspyynnöt sekä muutokset sähköpostitse osoitteeseen kela@taksihelsinki.fi

5. Voinko halutessani muuttaa valitsemaani hinnoittelumallia?

Hintamallia voi vaihtaa yhden kuukauden siirtymäajalla.

6. Koska liittymismaksu ja tilausvälityspuhelin tulee maksettavaksi?

Liittymismaksu laskutetaan sopimuksen allekirjoituksen jälkeen. Puhelin laskutetaan toimituksen jälkeen, aikaisintaan joulukuussa.

Aluekohtainen kyytijako

  1. Miten tilausvälitys määritellään eri alueilla?

Välitysalueet ovat pääsääntöisesti suuria, koko kunnan (vanhat kuntarajat) alueen kokoisia. Välitysalueelle kyyti jaetaan pisimpään alueella kyytiä odottaneelle. Alueita voidaan muokata kokemuksen ja autoilijoiden ehdotusten perusteella.

Kohtavapaa- ja taukotoiminto

  1. Käytetäänkö tilausvälityksessä kohtavapaa toimintoa?

Kohtavapaatoimintoa ei tulla ottamaan käyttöön ainakaan heti 1.1.2022. Tarve toiminnolle kartoitetaan alueittain ja otetaan käyttöön tarvittaessa.

2. Otetaanko taukotoiminto käyttöön tilausvälityksessä, eli mahdollistetaanko esim. lyhyiden kyytien ajo siten että jonopaikka säilyy KELA-kyytien suhteen?

Taukotoiminto tullaan ottamaan käyttöön heti vuoden alusta lähtien.

Meno-paluukyydit

  1. Mahdollistetaanko menopaluu kyytien ajaminen myös maakunnan sisällä?

Kyllä.

Auto- ja jonotilanne

  1. Näenkö kaikki välitysalueen autot ja jonotilanteen välityspäätteeltäni?

Kyllä, kaikki välitykseen kirjautuneet autot näkyvät välityspäätteeltä. Myös eri alueiden jonotilanne näkyy välityspäätteeltä.