logo
Tilaa taksi Taksinumerot Taksihinnat Taksin ennakkotilaus Taksi tekstiviestillä Tilataksi Invataksi Sote-taksi Lentokenttätaksi Taksiasemat Kela-taksi Kela-taksi Uusimaa Kela-taksi Kanta-Häme Kela-taksi Varsinais-Suomi Kela-taksi Pirkanmaa Kela-taksi Satakunta Kela-taksi Keski-Suomi Kela-taksi Pohjois-Savo Kela-taksi Lappi Kela-taksi terveydenhuolto Kela-autot Tietosuoja – Kelan korvaamat taksikuljetukset Taksi Helsinki -sovellus Palvelut Edustustaksi Ekotaksi Premium-taksipalvelu Kanta-asiakasohjelma Seniorit Taksi Helsinki Sightseeing Lasten turvaistuin Yrityksille Internet booker Taksi Helsinki -maksukortti Taxi Butler Tilapäiset taksiasemat Yrityslaskutusasiakkuus Pakettikuljetus Yritysreferenssit Taksi Helsinki Oy Asiakaspalaute Yritysesittely Yhteystiedot Avoimet työpaikat Osakkeenomistajat Taksitarkastaja Taksinkuljettajan koulutus Ajankohtaista Medialle Autoilija- ja kuljettajapalvelut Tietosuojaselosteet
fi Svenska English
Suomi Svenska English

Asiakkaat

Kunnioitamme asiakkaidemme yksityisyyttä ja olemme sitoutuneet suojaamaan tietosi. Meille on tärkeää, että sinulla on turvallinen olo sen suhteen, miten käsittelemme henkilötietojasi. Teemme kaikki tarvittavat toimenpiteet, jotta henkilötietosi ovat suojattu ja, jotta henkilötietojesi käsittely suoritetaan soveltuvan tietosuojalainsäädännön sekä sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

Tästä tietosuojaselosteesta löydät tietoa henkilötietojen käsittelystä Taksi Helsinki Oy:ssä asiakkaisiimme liittyvistä rekistereistä. Täältä löydät myös yhteystiedot mahdollisia toimenpidepyyntöjä varten.

1 Tausta

Taksi Helsinki Oy, 0838031-9, (”Taksi Helsinki” tai ”me”) toimii rekisterinpitäjänä käsitellessään sinua koskevia henkilötietoja Taksi Helsingin taksivälityspalveluiden ja asiakassovelluksen käytön yhteydessä. Tämän lisäksi toimimme rekisterinpitäjänä ollessamme yhteydessä kanssasi Taksi Helsingin markkinointiin ja muuhun viestintään liittyen.

Taksi Helsingin lisäksi myös Taksi Helsingin tilausvälityspalveluiden piiriin kuuluva liikenteenharjoittaja (”Autoilija”) toimii soveltuvin osin yhteisrekisterinpitäjänä kanssamme taksivälityspalveluiden toteuttamisen yhteydessä. Taksi Helsingin ja Autoilijan suorittamasta yhteisestä henkilötietojen käsittelystä voit lukea lisää kohdissa ’Yhteisrekisterinpitoa koskeva järjestely’ ja ’Taksivälityspalveluiden tarjoaminen ja toteuttaminen’.

2 Yhteisrekisterinpitoa koskeva järjestely

Toimimme yhteisrekisterinpitäjänä Autoilijan kanssa taksivälityspalveluiden tarjoamiseen ja toteuttamiseen liittyvissä yhteisissä henkilötietojen käsittelyn tarkoituksissa. Nämä yhteiset henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset, joita yhteisrekisterinpito koskee, on tarkemmin yksilöity kohdassa ’Taksivälityspalveluiden tarjoaminen ja toteuttaminen’.

Yhteisrekisterinpitäjänä taksivälityspalveluiden tarjoamisen ja toteuttamisen yhteydessä toimii aina se Autoilija, joka on hyväksynyt ja vastaanottanut tilauksesi sekä suorittanut tilaamasi taksikuljetuksen. Autoilijalla tarkoitetaan oikeushenkilönä tai yksityisenä elinkeinoharjoittajana toimivaa liikenteenharjoittajaa. Selvyyden vuoksi todetaan, että tässä tietosuojaselosteessa tehdyt viittaukset kuljettajaan tarkoittavat Autoilijan työnjohto-oikeuden alla toimivia taksilupakokeen läpäisseitä taksinkuljettajia (”kuljettaja”).

Tietosuojalainsäädännön mukaisesti olemme sopineet Autoilijan kanssa yhteisrekisterinpitoa koskevasta järjestelystä kirjallisella sopimuksella. Tämän sopimuksen mukaisen järjestelyn olennaiset osat ovat seuraavat:

  • Taksi Helsinki vastaa yhteisrekisterinpitoa koskevan henkilötietojen käsittelyn informoinnista tämän tietosuojaselosteen avulla.
  • Taksi Helsinki ja Autoilija perustavat yhteisen yhteyspisteen, jotta sinun olisi helpompi käyttää tietosuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiasi. Tämä yhteyspiste on Taksi Helsingin tietosuojavastaava, jonka yhteystiedot löydät kohdasta ’Mihin voit ottaa yhteyttä’.
  • Edellä mainitusta huolimatta sinulla on oikeus käyttää tietosuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiasi sekä meitä että Autoilijaa kohtaan.

Autoilijan yhteystiedot löydät taksiauton kojelautaan liitetystä kortista sekä taksimatkaa koskevasta kuitista.

3 Miten keräämme henkilötietojasi?

Keräämme henkilötietojasi seuraavilla tavoilla:

Sinulta itseltäsi tai yritykseltäsi, esimerkiksi tehdessäsi tilauksen, luodessasi käyttäjätilin asiakassovellukseemme, antaessasi asiakasarvion taksimatkaan liittyen, jättäessäsi asiakaspalautetta, osallistuessasi järjestämäämme kilpailuun sekä ollessasi muutoin suoraan vuorovaikutuksessa kanssamme, tai kun teemme sopimuksen yrityksesi kanssa ja yrityksesi luovuttaa henkilötietojasi esimerkiksi yrityksen käyttäjätilien hallinnointia varten.

Automaattisten menetelmien avulla, esimerkiksi luodessamme tilausnumeron ja yhdistäessämme tekemäsi tilauksen automaattisesti lähimmälle vapaana olevalle taksiautolle, tallentaessamme tilausnumeroon tulleen puhelinkeskustelun, salliessasi asiakassovelluksen käytön yhteydessä päätelaitteesi sijaintitiedon keräämisen sekä antaessamme sinulle kanta-asiakaspisteitä kanta-asiakasohjelman mukaisten tilausten yhteydessä.

Autoilijalta, esimerkiksi Autoilijan tai kuljettajan ilmoittaessa tilauksesi vastaanottamisesta ja sen loppuun suorittamisesta sekä saadessamme Autoilijalta tai kuljettajalta selvityksen liittyen antamaasi asiakaspalautteeseen.

Kolmansilta osapuolilta, esimerkiksi asiakassovelluksemme karttapalveluntarjoajalta, jos olet sallinut päätelaitteesi sijaintitiedon keräämisen, jolloin karttapalveluntarjoajamme antaa meille tiedon nouto-osoitteestasi.

4 Mitä henkilötietojasi käsittelemme, miksi, kauanko ja millä perusteella?

Yksinkertaistettuna käsittelemme henkilötietojasi seuraavia tarkoituksia varten:

  • Taksivälityspalveluiden tarjoaminen ja toteuttaminen niin yksityishenkilöille kuin yritysasiakkaille
  • Taksi Helsingin asiakassovelluksien ja kanta-asiakasohjelman toteuttaminen
  • Markkinointi- ja viestintätarkoitukset
  • Muut asiat

Henkilötietosi, joita käsittelemme, sekä tarkoitukset, joita varten käsittelemme niitä, samoin kuin käsittelyn oikeusperusteet sekä henkilötietojen säilytysaika, määritellään yksityiskohtaisemmin alla.

4.1 Taksivälityspalveluiden tarjoaminen ja toteuttaminen

4.1.1. Tilausten jakaminen, kyytien toteuttaminen ja kyytien toteutumisen seuraaminen

Käsittelemme henkilötietojasi vastaanottaessamme tekemäsi tilauksen sekä muutoin taksikyytisi toteuttamisen ja maksamisen yhteydessä. Tällaiseen henkilötietojen käsittelyyn sisältyy tilauksen vastaanottaminen ja tilausnumeron luominen, tilauksesi jakaminen lähimmälle vapaana olevalle kuljettajalle, taksiauton sijaintitietojen yhdistäminen tilaukseesi sekä tilauksen loppuun suorittamista koskevan tiedon vastaanottaminen kuljettajalta. Jos olet yritysasiakas, käsittelemme henkilötietojasi myös sopimusten, yrityspalveluiden, laskutuksen ja raportoinnin hallinnoimiseksi sekä yhteydenpitoon edustamasi yrityksen kanssa

Taksi Helsinki ja Autoilija toimivat yhteisrekisterinpitäjinä tilausten jakamiseen, kyytien toteuttamiseen ja kyytien toteutumisen seuraamiseen liittyvässä henkilötietojen käsittelyssä.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Ajoneuvon sijaintitiedot
– Tilaustiedot
– Maksuun liittyvät tiedot
– Yritysasiakkaiden organisaatiotiedot, kirjautumistiedot
Oikeutettu etu (Taksi Helsinki). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan tilausten jakamiseen, kyytien toteuttamiseen ja kyytien toteutumisen seuraamiseen liittyvät Taksi Helsingin ja Autoilijan oikeutetut edut.

Sopimus (Autoilija). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Autoilijan ja asiakkaan välisen taksikuljetusta koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi asiakkaan pyynnöstä.
Säilytysaika. Säilytämme tähän tarkoitukseen kerättyjä henkilötietoja n. 2 vuotta, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä tai Autoilijaa vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin. Tiettyjä maksamiseen ja laskutukseen liittyviä tietoja säilytämme kirjanpitolain määräämän ajan, yleensä 6 vuotta. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.1.2 Kuljettajan ja asiakkaan välisen viestinnän mahdollistaminen

Käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme mahdollistaa sinun ja kuljettajan välisen viestinnän tekemääsi tilaukseen liittyen. Jaamme yhteystietosi kuljettajalle, jotta kuljettaja voi soittaa sinulle esimerkiksi tilanteessa, jossa hän ei löydä sinua sovitulta noutopaikalta.

Taksi Helsinki ja Autoilija toimivat yhteisrekisterinpitäjinä kuljettajan ja asiakkaan välisen viestinnän mahdollistamiseen liittyvässä henkilötietojen käsittelyssä.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Tilaustiedot
Oikeutettu etu (Taksi Helsinki). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan kuljettajan ja asiakkaan välisen viestinnän mahdollistamiseen liittyvät Taksi Helsingin ja Autoilijan oikeutetut edut.

Sopimus (Autoilija). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Autoilijan ja asiakkaan välisen taksikuljetusta koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi asiakkaan pyynnöstä.
Säilytysaika. Tähän tarkoitukseen käsiteltyjä henkilötietoja säilytetään kuljettajan ajovuoron keston ajan. Taksi Helsinki kuitenkin säilyttää tilausten jakamiseksi, kyytien toteuttamiseksi ja kyytien toteutumisen seuraamiseksi käsiteltäviä henkilötietoja n. 2 vuotta, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä tai Autoilijaa vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.1.3 Taksitilaukseen liittyvän asiakastuen toteuttaminen ja asiakkaan informoiminen taksin sijainnista

Jos otat meihin yhteyttä kysyäksesi taksin sijaintia tai muuta tilaukseesi liittyvää asiaa, käsittelemme henkilötietojasi asiakastuen toteuttamiseksi. Tämä on tärkeää, jotta pystymme esimerkiksi ohjaamaan sinut ja/tai kuljettajan oikeaan noutopaikkaan. Taksi Helsingin asiakassovelluksen välityksellä saat ajantasaista tietoa tilauksesi toteuttavan taksiauton sijainnista.

Taksi Helsinki ja Autoilija toimivat yhteisrekisterinpitäjinä kuljettajan ja asiakkaan välisen viestinnän mahdollistamiseen liittyvässä henkilötietojen käsittelyssä.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Tilaustiedot
Oikeutettu etu (Taksi Helsinki). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan taksitilaukseen liittyvään asiakastukeen ja asiakkaan informoimiseen liittyvät Taksi Helsingin ja Autoilijan oikeutetut edut.

Sopimus (Autoilija). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Autoilijan ja asiakkaan välisen taksikuljetusta koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi asiakkaan pyynnöstä.
Säilytysaika. Jos otat meihin yhteyttä soittamalla, säilytämme puhelutallennetta 30 päivää puhelun vastaanottamisesta liiketapahtumien todentamiseksi ja palvelukeskuksen toiminnan laadun varmistamiseksi. Taksi Helsinki kuitenkin säilyttää tilausten jakamiseksi, kyytien toteuttamiseksi ja kyytien toteutumisen seuraamiseksi käsiteltäviä henkilötietoja n. 2 vuotta, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä tai Autoilijaa vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.1.4. Asiakasarvioiden ja -palautteiden hoitaminen asiakaskokemuksen laadun varmistamiseksi

Käsittelemme henkilötietojasi, jos arvioit tai annat palautetta esimerkiksi tilaukseesi tai kuljettajan toimintaan liittyen Taksi Helsingin asiakassovelluksessa, verkkosivujemme välityksellä tai muiden vastaavien palautteenantokanavien kautta. Näissä tapauksissa käsittelemme henkilötietojasi vastaanottaessamme antamasi palautteen, tarkastaessamme tilausta ja sen toteuttamista koskevat tiedot sekä mahdollisesti kysyessämme kuljettajalta selvitystä antamaasi palautteeseen liittyen.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Tilaustiedot
– Asiakkaan antamat arviot
– Palautteessasi antamat lisätiedot
– Kuljettajan antama selvitys
Oikeutettu etu (Taksi Helsinki). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan asiakasarvioiden ja -palautteiden hoitamiseen sekä asiakaskokemuksen laadun varmistamiseen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Säilytämme tähän tarkoitukseen kerättyjä henkilötietoja n. 2 vuotta, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä tai Autoilijaa vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötietosi sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.1.5 Asiakasarvioiden tekeminen aiempien taksitilausten määrän ja raporttien perusteella sekä niihin liittyvät profilointi- ja priorisointitoimenpiteet

Käsittelemme aiempiin tekemiisi taksitilauksiin liittyviä tietoja, jotta voimme hoitaa seuraavan tilauksesi asiakasprofiilisi mukaisesti. Asiakasprofiiliisi vaikuttaa tekemiesi tilausten määrä ja tilausten toteutumisiin liittyvät raportit, ja sen perusteella tilausjärjestelmämme voi tehdä automaattisesti päätöksiä seuraavan tilauksesi osalta palvelukeskuksen toiminnan sujuvoittamiseksi.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Tilausta ja matkaa koskevat tiedot
Oikeutettu etu (Taksi Helsinki). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan liiketapahtumien todentamiseen ja raportointiin sekä palvelukeskuksen toiminnan sujuvuuteen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Säilytämme tähän tarkoitukseen kerättyjä henkilötietoja n. 2 vuotta, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä tai Autoilijaa vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin. Tiettyjä maksamiseen ja laskutukseen liittyviä tietoja säilytämme kirjanpitolain määräämän ajan, yleensä 6 vuotta. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötietosi sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.1.6 Liiketapahtumien todentaminen ja palvelukeskuksen toiminnan laadunvalvonta

Tallennamme Taksi Helsingin tilausnumeroon tulleet puhelinkeskustelut. Tallentamisen tarkoituksena on tekemäsi tilauksen taltioiminen, jotta voimme tarvittaessa todentaa taksitilaukseen liittyvän liiketapahtuman. Tämän lisäksi voimme käyttää tallennetta palvelukeskuksen toiminnan laadunvalvomiseksi, jos annat palautetta tilausnumerossa saamastasi asiakaspalvelusta.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– PuhelutallenteetOikeutettu etu (Taksi Helsinki). Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan liiketapahtumien todentamiseen ja palvelukeskuksen toiminnan laadunvarmistamiseen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Puhelutallenteita säilytetään 30 päivää puhelun vastaanottamisesta, ellei tallenteen säilyttäminen pidempään ole tarpeellista, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin.
4.2 Asiakassovelluksen ja kanta-asiakasohjelman toteuttaminen

4.2.1 Asiakassovelluksen tarjoaminen, käyttäjätilien luominen ja asiakassuhteen hallinnoiminen

Kun luot käyttäjätilin Taksi Helsingin asiakassovellukseen tai muutoin käytät asiakassovellusta, käsittelemme henkilötietojasi asiakassuhteen ja asiakassovelluksen hallinnoimiseksi. Asiakassovelluksen käytön yhteydessä käsittelemme henkilötietojasi myös asiakassovelluksen perusturvallisuuden varmistamiseksi ja asiakassovelluksessa tekemiesi pyyntöjen toteuttamiseksi. Käyttäjätilin luominen ei itsessään ole edellytyksenä asiakassovelluksen käyttämiselle, mutta sen avulla saat käyttöösi parempia etuja, kuten mahdollisuuden päästä kanta-asiakasohjelmamme mukaiseksi VIP-asiakkaaksi.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Organisaatio- ja yhteystiedot
– IP-osoite
– Markkinointia koskevat suostumustiedot
– Kirjautumistiedot
Sopimus. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Taksi Helsingin ja asiakkaan välisen asiakassovelluksen käyttöä koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimuksen solmimista edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi asiakkaan pyynnöstä.
Säilytysaika. Säilytämme tähän tarkoitukseen kerättyjä henkilötietoja niin kauan kuin asiakkaan ylläpitämä käyttäjätili on aktiivinen. Voit itse hallita asiakassovelluksen ’Omat tietoni’ toiminnallisuuden kautta sitä, kuinka pitkään asiakastiliäsi ja siihen liittyviä henkilötietoja säilytetään, eli voit itse määrittää säilytysajan.  Asiakassovellukseen kirjautumisen lokitietoja säilytämme n. 2 vuoden ajan. Yritysasiakkaiden osalta tiettyjä tietoja säilytetään korkeintaan 10 vuotta sopimuksen päättymisen jälkeen Taksi Helsingin oikeusturvan varmistamiseksi. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.2.2 Parannettujen palveluominaisuuksien toteuttaminen asiakkaan pyynnöstä

Jotta voimme tarjota sinulle parempaa ja nopeampaa palvelua, mahdollistamme taksin tilaamisen päätelaitteesi sijaintitietojen perusteella. Antaessasi hyväksyntäsi, Taksi Helsingin asiakassovellus kerää päätelaitteesi sijaintitiedon ja jakaa sen asiakassovelluksemme karttapalveluntarjoajalle, jotta pystymme määrittämään noutopaikkasi. Taksin tilaamiseen, tilauksen jakamiseen ja kyytien toteuttamiseen liittyvästä henkilötietojen käsittelystä voit lukea lisää kohdasta ’Taksivälityspalveluiden tarjoaminen ja toteuttaminen’.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Asiakkaan päätelaitteen sijaintitiedot
Suostumus. Päätelaitteen sijaintitietojen käsittely perustuu antamaasi suostumukseen taikka lain sähköisen viestinnän palveluista mukaiseen suostumuksen yksiselitteiseen ilmenemiseen sijaintitietojen keräämisen asiayhteydestä.
Säilytysaika. Taksi Helsinki ei säilytä päätelaitteen sijaintitietoja, vaan ne jaetaan asiakassovelluksemme karttapalveluntarjoajalle, joka säilyttää tietoa palveluntarjoajan määrittämän ajan. Asiakassovelluksemme karttapalveluntarjoaja on määritetty tarkemmin kohdassa ’Vastaanottajat, joille jaamme henkilötietojasi’.

4.2.3 Kanta-asiakasohjelman toteuttaminen asiakkaiden sitouttamiseksi

Luodessasi käyttäjätilin Taksi Helsingin asiakassovellukseen liityt samalla Taksi Helsingin kanta-asiakasohjelmaan. Ilman käyttäjätilin luomista et pääse mukaan kanta-asiakasohjelmaan. Tehdessäsi tilauksen soittamalla tai asiakassovelluksemme välityksellä, käsittelemme henkilötietojasi tunnistaaksemme automaattisesti, mille kanta-asiakastasolle tilaushistoriasi sinut oikeuttaa, ja mitä kanta-asiakasetuuksia sinulla on käytössäsi. Esitämme asiakassovelluksessa jatkuvasti ajantasaisen tiedon kanta-asiakastasostasi sekä saavuttamistasi kanta-asiakaspisteistä.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Tilaustiedot
– Kanta-asiakaspisteet
Sopimus. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Taksi Helsingin ja asiakkaan välisen kanta-asiakasohjelmaa koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimuksen solmimista edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi asiakkaan pyynnöstä.
Säilytysaika. Kanta-asiakasohjelman mukaisesti tietty kanta-asiakkuustaso edellyttää tietyn tilausmäärän tekemistä 60 päivän aikana. Tämän vuoksi säilytämme kanta-asiakaspisteitä koskevaa tietoa 60 päivän ajan viimeisestä kanta-asiakasohjelman mukaisesta tilauksesta lukien. Muilta osin säilytämme tilaukseen liittyviä henkilötietoja n. 2 vuotta, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä tai Autoilijaa vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.2.4 Taksimatkan sujuvamman maksamisen mahdollistaminen asiakassovelluksen tai maksukortin kautta

Mahdollistamme taksimatkan maksamisen maksukortilla tai suoraan asiakassovelluksemme välityksellä. Tässä yhteydessä suoritettavaan henkilötietojen käsittelyyn sisältyy maksukorttitietojesi lisääminen asiakassovellukseemme integroituun maksupalveluntarjoajan palveluun ja maksuja koskevien kuittien toimittaminen sinulle. Emme itse tallenna tai säilytä maksukorttitietojasi, vaan mahdollistamme asiakassovelluksemme välityksellä vain näiden tietojen keräämisen ja säilyttämisen maksupalveluntarjoajan toimesta. Yritysasiakkaidemme osalta henkilötietojen käsittelyyn sisältyy myös asiakkaan laskuttaminen asiakassopimuksen ehtojen mukaisesti sekä raportointi taksitilauksista.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Organisaatio- ja yhteystiedot
– Kirjautumistiedot
– Tilaustiedot
– Maksamista ja laskutusta koskevat tiedot
Sopimus. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Taksi Helsingin ja asiakkaan välisen taksimatkaa koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai sopimuksen solmimista edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi asiakkaan pyynnöstä.
Säilytysaika. Säilytämme tähän tarkoitukseen kerättyjä henkilötietoja n. 6 vuotta noudattaaksemme kirjanpitolainsäädännön asettamia velvoitteita. Yritysasiakkaiden osalta tiettyjä tietoja säilytetään korkeintaan 10 vuotta sopimuksen päättymisen jälkeen Taksi Helsingin oikeusturvan varmistamiseksi. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.

4.2.5 Asiakassovelluksen käytön mittaaminen ja seuraaminen palveluidemme kehittämiseksi

Asiakassovelluksen analytiikkapalveluntarjoajien toimesta voimme kerätä tietoa asiakassovelluksen käyttöön liittyen. Näiden avulla pystymme esimerkiksi saamaan selville, miten käyttäjät liikkuvat asiakassovelluksessa sekä muita käyttäjiä koskevia tietoja, kuten käyttäjämäärätilastoja ja muita käyttäjiä ja asiakassovelluksen käyttöä koskevia anonyymejä yhdistelmätietoja. Näiden tietojen avulla pystymme mittaamaan ja seuraamaan asiakassovelluksen käyttöä, jotta pystymme jatkossa kehittämään ja tarjoamaan parempia palveluita sinulle. Tähän tarkoitukseen kerätyt tiedot eivät ole suoria henkilötietoja, vaan ne perustuvat digitaalisiin tunnistetietoihisi.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Digitaaliset tunnistetiedot
– IP-osoite
– Tiedot sovelluksen käytöstä
Oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan asiakassovelluksen käytön mittaamiseen ja seuraamiseen sekä palveluidemme kehittämiseen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Asiakassovelluksen kirjautumisen ja käytön lokitietoja säilytämme n. 2 vuoden ajan. Taksi Helsinki ei säilytä digitaalisia tunnistetietoja, vaan ne jaetaan analytiikkapalveluntarjoajille, jotka säilyttävät tietoja kyseisten palveluntarjoajien määrittämän ajan. Asiakassovelluksemme analytiikkapalveluntarjoajat on määritetty tarkemmin kohdassa ’Vastaanottajat, joille jaamme henkilötietojasi’. Tilastot ja raportit, jotka eivät sisällä henkilötietoa säilytetään toistaiseksi.
4.3 Markkinointi ja viestintä

4.3.1 Sähköisen markkinointiviestinnän lähettäminen Taksi Helsingin brändin edistämiseksi

Jos tilaat uutiskirjeemme tai muuta vastaavaa automaattisesti lähetettävää markkinointisisältöä, käsittelemme henkilötietojasi toimittaaksemme tilaamaasi sisältöä tai viestintää koskien brändiämme ja palveluitamme.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Markkinointia koskevat suostumustiedot
Suostumus. Sähköisen markkinointiviestinnän lähettäminen perustuu antamaasi suostumukseen.
Säilytysaika. Henkilötietoja säilytetään siihen asti, kun markkinointiviestinnän tilauksesi on aktiivinen. Henkilötietosi poistetaan sen jälkeen, kun olet peruuttanut tilauksesi (voit peruuttaa suostumuksesi seuraamalla markkinointiviestinnässä olevaa peruutuslinkkiä tai ottamalla meihin yhteyttä muutoin).

4.3.2 Asiakastiedotteiden lähettäminen liiketoimintaamme tai palveluihimme liittyen

Jos liiketoiminnassamme tai palveluissamme tapahtuu muutoksia taikka koemme tärkeäksi Jos liiketoiminnassamme tai palveluissamme tapahtuu muutoksia taikka koemme tärkeäksi informoida sinua liiketoimintamme tai palveluidemme tilanteesta ja jatkuvuudesta, voimme käsitellä henkilötietojasi toimittaaksemme sinulle tähän liittyen asiakasviestintää esimerkiksi sähköpostin välityksellä.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
Oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan liiketoimintaamme tai palveluitamme koskevan asiakasviestinnän toimittamiseen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin sopimus sinun ja meidän välillämme on voimassa. Yksittäisten viestien osalta säilytämme tietojasi siihen asti, kunnes olemme toimittaneet kyseessä olevan viestinnän sinulle, jonka jälkeen poistamme asiakastiedotteen lähettämistä koskevan listauksen.

4.3.3 Sosiaalisen median kanavien ylläpitäminen ja mainonta Taksi Helsingin brändin edistämiseksi

Ylläpitäessämme sosiaalisen median kanaviamme ja toteuttaessamme mainontaa sosiaalisessa mediassa, voimme käsitellä tässä yhteydessä henkilötietojasi. Tällaiseen henkilötietojen käsittelyyn sisältyy esimerkiksi kommunikointi kanssasi sosiaalisen median kanavassamme. Lisäksi voimme käsitellä tai mahdollistaa henkilötietojesi käsittelyn antaessamme sosiaalisen median mainontakumppanillemme toimeksiantoja kohderyhmämainontaan liittyen sekä saadessamme tilastoja ja raportteja mainonnan toteutumisen osalta.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteydenpidossa antamasi tiedot
– Sosiaalisen median profiili
Oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan sosiaalisen median kanavien ylläpitämiseen ja mainontaan sekä brändimme edistämiseen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Henkilötietoja käsitellään niin kauan, kun seuraat meitä sosiaalisessa mediassa. Kohderyhmämainontaan liittyen henkilötietoja käsitellään mainoskampanjan keston ajan. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti. Tilastot ja raportit, jotka eivät sisällä henkilötietoa, säilytetään toistaiseksi.

4.3.4 Kilpailujen ja arvontojen järjestäminen Taksi Helsingin brändin edistämiseksi

Käsittelemme henkilötietojasi, jos osallistut järjestämäämme kilpailuun tai arvontaan. Tässä yhteydessä käsittelemme henkilötietoja esimerkiksi vastaanottaessamme osallistumiseen liittyviä tietoja, ollessamme yhteydessä voittajien kanssa sekä toimittaessamme kilpailuun tai arvontaan liittyvän palkinnon voittajalle.

HenkilötietoryhmätLaillinen peruste
– Perus- ja yksilöintitiedot
– Yhteystiedot
– Yhteydenpidossa antamasi tiedot
Oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan kilpailujen ja arvontojen järjestämiseen sekä brändimme edistämiseen liittyvät Taksi Helsingin oikeutetut edut.
Säilytysaika. Henkilötietoja säilytetään korkeintaan 6 kuukautta kilpailun tai arvonnan päättymisestä. Tämän jälkeen poistamme edellä mainitut henkilötiedot sisäisten käytäntöjemme mukaisesti.
4.4 Muut asiat

4.4.1 Lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen

Voimme käsitellä henkilötietojasi, jos se on tarpeellista täyttääksemme lakisääteiset velvoitteemme, kuten kirjanpito- ja osakeyhtiölainsäädännön noudattaminen tai poliisilta saamamme tiedon luovuttamista koskevan määräyksen täyttäminen. Henkilötiedot, joita käsittelemme lakisääteisten velvoitteiden noudattamiseksi koostuvat tässä tietosuojaselosteessa yksilöidyistä henkilötietoryhmistä, jotka ovat tarpeellisia kyseessä olevan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi.

4.4.2 Oikeusvaateen laatiminen, esittäminen ja puolustautuminen

Voimme käsitellä henkilötietojasi, jos se on tarpeellista puolustautuaksemme oikeusvaateilta, esimerkiksi oikeudenkäyntien yhteydessä. Henkilötiedot, joita käsittelemme tässä yhteydessä koostuvat tässä tietosuojaselosteessa yksilöidyistä henkilötietoryhmistä taikka oikeusvaateen yhteydessä saamistamme lisätiedoista.

5 Teemmekö sinua koskevia automaattisia päätöksiä?

Voimme käyttää henkilötietojasi automaattisten päätösten tekemiseksi. Tällainen automaattinen päätöksenteko voi koskea:

  • Sinun ja vapaana olevan taksiauton yhdistämistä toisiinsa. Sinut yhdistetään automaattisesti tiettyyn taksiautoon vain sillä perusteella, että kyseinen taksiauto on sinua lähimpänä.
  • Kanta-asiakasohjelman mukaisen asiakastasosi automaattiseksi tunnistamiseksi ja asiakastasoosi liittyvien palveluiden toteuttamiseksi automaattisesti.

Voimme antaa myös kumppaneillemme luvan tehdä mittauksia ja suorittaa analytiikkapalveluita sekä raportoida näiden toimien tuloksisista meille. Nämä kumppanit voivat edellä mainittujen toimien yhteydessä hyödyntää automaattista päätöksentekoa.

Katsomme, että suorittamallamme automaattisella päätöksenteolla, profilointi mukaan luettuna, ei ole tietosuojalainsäädännössä tarkoitettuja oikeusvaikutuksia tai muuten merkittäviä vaikutuksia sinulle.

6 Kenelle ja miksi jaamme henkilötietojasi?

Tarvittaessa jaamme henkilötietojasi myös muiden tahojen kanssa. Erottelemme henkilötietojesi vastaanottajat palveluntarjoajiin ja muihin vastaanottajiin. Palveluntarjoajat ovat henkilötietojen käsittelijöitä, jotka käsittelevät henkilötietoja Taksi Helsingin lukuun, tässä tietosuojaselosteessa määritettyihin tarkoituksiin. Muut vastaanottajat, jotka mahdollisesti vastaanottavat henkilötietojasi ovat itsenäisiä rekisterinpitäjiä ja käsittelevät henkilötietoja omiin tarkoituksiinsa.

Voimme jakaa henkilötietojasi seuraavien vastaanottajien kanssa:

6.1 Palveluntarjoajat

Käytämme erilaisia palveluntarjoajia toteuttaaksemme tässä tietosuojaselosteessa määritetyt käsittelyn tarkoitukset. Palveluntarjoajat käsittelevät henkilötietojasi puolestamme ja vastaamme käyttämiemme palveluntarjoajien toiminnasta henkilötietoja käsiteltäessä. Nämä palveluntarjoajat voivat vaihdella, mutta niihin kuuluvat mm. taksienvälitysjärjestelmän toimittaja, maksupalveluntarjoaja, asiakaspalvelu- ja asiakaspalautejärjestelmän toimittaja, asiakaspalvelun puhelinjärjestelmätoimittaja, IT- ja infrastruktuuripalveluiden toimittajat, ohjelmistokehityspalveluntarjoajat, sähköisten markkinointiviestien ja tiedotteiden toimituskumppani, asiakassovelluksen analytiikkapalveluntarjoaja ja kirjanpitotoimisto. Olemme rekisterinpitäjiä tässä henkilötietojen käsittelyssä, jonka palveluntarjoaja suorittaa meidän puolestamme.

6.2 Muut vastaanottajat

Tarpeen vaatiessa jaamme henkilötietojasi myös muille vastaanottajille, jotka toimivat itse rekisterinpitäjinä käsitellessään henkilötietojasi. Yksityiskohdat tällaisesta henkilötietojen jakamisesta on kuvattu alla olevassa taulukossa.

VastaanottajaTarkoitusLaillinen peruste
AutoilijatJaamme henkilötietojasi Autoilijalle taksivälityspalveluiden tarjoamiseen ja toteuttamiseen liittyviä tarkoituksia varten. Lisäksi, jos maksat taksitilauksesi suoraan asiakassovelluksen kautta, jaamme tällöin tilaukseen liittyvän maksukuitin Autoilijan kanssa.Oikeutettu etu. Käsittely on tarpeellista taksivälityspalveluiden tarjoamiseen ja toteuttamiseen sekä Taksi Helsingin ja Autoilijan välisiin tilityksiin liittyvien oikeutettujen etujen toteuttamiseksi.
Google Maps Voimme jakaa päätelaitteesi sijaintitietoja Googlelle, jos käytät asiakassovellustamme ja sallit sijaintitietojen keräämisen päätelaitteeltasi. Näissä tapauksissa henkilötietojesi käsittelyn tarkoituksena on asiakassovelluksen parannettujen palveluominaisuuksien toteuttaminen pyynnöstäsi.Sopimus. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista Taksi Helsingin ja asiakkaan välisen asiakassovelluksen käyttöä koskevan sopimuksen täytäntöön panemiseksi.
Suostumus. Päätelaitteen sijaintitietojen käsittely perustuu antamaasi suostumukseen taikka lain sähköisen viestinnän palveluista mukaiseen suostumuksen yksiselitteiseen ilmenemiseen sijaintitietojen keräämisen asiayhteydestä.
Facebook SDKVoimme jakaa digitaalisia tunnistetietojasi Facebookille asiakassovelluksen käytön mittaamiseen ja seuraamiseen sekä palveluidemme kehittämiseen liittyvään tarkoitukseen.Oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan asiakassovelluksen käytön mittaamiseen ja seuraamiseen sekä palveluidemme kehittämiseen liittyvät oikeutetut edut.
Sosiaalisen median alustatVoimme jakaa henkilötietojasi sosiaalisen median alustatarjoajien kanssa, jos seuraat meitä sosiaalisessa mediassa. Lisäksi voimme mahdollistaa henkilötietojesi käsittelyn sosiaalisen median alustatarjoajien toimesta antaessamme toimeksiannon kohderyhmämainontaan liittyen.Oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittely on tarpeellista, jotta pystymme toteuttamaan sosiaalisen median kanavien ylläpitämiseen ja mainontaan sekä brändimme edistämiseen liittyvät oikeutetut edut.
Ulkoiset neuvonantajatVoimme jakaa tarvittaessa tietoja ulkoisille neuvonantajille, esim. tilintarkastajille ja asianajotoimistolle, jos laki niin velvoittaa tai jos henkilötietojen jakaminen on tarpeen, jotta pystymme varautumaan ja puolustautumaan meitä vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin.Lakisääteinen velvollisuus. Käsittely on tarpeellista lakisääteisten velvoitteidemme noudattamiseksi.
Oikeutettu etu Käsittely on tarpeellista oikeusvaateiden nostamiseen tai niiltä puolustautumiseen liittyvien oikeutettujen etujemme toteuttamiseksi.
Tuomioistuimet, vastapuolet yms.Voimme jakaa henkilötietojasi tuomioistuimille, vastapuolille ym., jos se on tarpeen puolustautuessamme meitä vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin.Oikeutettu etu Käsittely on tarpeellista oikeusvaateisiin puolustautumiseen liittyvien oikeutettujen etujen toteuttamiseksi.
Lainvalvontaviranomaiset, esim. poliisiTarpeen vaatiessa jaamme henkilötietojasi viranomaisille, jos meillä on lakisääteinen velvollisuus jakaa tietoja.Lakisääteinen velvollisuus. Käsittely on tarpeellista lakisääteisten velvoitteiden noudattamiseksi.
7 Missä käsittelemme henkilötietoja?

Pyrimme aina säilyttämään ja käsittelemään henkilötietojasi Euroopan unionissa / Euroopan talousalueella. Jotkut palveluntarjoajista tai vastaanottajista voivat kuitenkin sijaita Euroopan unionin / Euroopan talousalueen ulkopuolella. Henkilötietojesi asianmukaiseksi turvaamiseksi varmistamme asianmukaisten suojatoimien käytön niiden vastaanottajien suhteen, jotka käsittelevät henkilötietojasi Euroopan unionin / Euroopan talousalueen ulkopuolella. Tällaisia suojatoimia ovat esimerkiksi kansainvälisiä henkilötietojen siirtoja koskevat tiedonsiirtosopimukset. Jos sinulla on kysymyksiä siitä, mihin maihin henkilötietojasi siirretään ja mitä suojatoimia sovelletaan henkilötietojesi suojaamiseksi tai jos haluat kopion tällaisista suojatoimista, pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen tietosuojavastaava@taksihelsinki.fi.

8 Mitä oikeuksia sinulla on?

Sinulla on tietosuojalainsäädännön nojalla tiettyjä oikeuksia henkilötietojesi käsittelyyn liittyen. Jos teet oikeuksiasi koskevan pyynnön, käsittelemme tämän yhteydessä henkilötietojasi siinä laajuudessa, kun se on tarpeellista oikeuksiesi täyttämiseksi. Tee pyyntö oikeuksiesi käyttämiseksi ottamalla meihin yhteyttä osoitteessatietosuojavastaava@taksihelsinki.fi. Voimme pyytää sinua tarkentamaan pyyntöäsi kirjallisesti ja varmentamaan henkilöllisyytesi ennen pyynnön käsittelemistä.

Sinulla on oikeus:

Saada pääsy henkilötietoihisi

Sinulla on oikeus saada pääsy sinua koskeviin henkilötietoihin, joita käsittelemme. Annamme sinulle nämä tiedot, ellei meillä ole lainmukaista syytä olla jakamatta tietoja tai jos tietojen jakaminen vaikuttaisi haitallisesti kolmansien osapuolten oikeuksiin ja vapauksiin. Huomioithan, että pystyt tarkastelemaan ja päivittämään omia tietojasi myös Taksi Helsingin asiakassovelluksessa.

Päivittää henkilötietojasi

Sinulla on oikeus pyytää virheellisten tai puutteellisten henkilötietojen korjaamista tai täydentämistä. Huomioithan, että pystyt tarkastelemaan ja päivittämään omia tietojasi myös Taksi Helsingin asiakassovelluksessa.

Peruuttaa suostumuksesi

Siinä laajuudessa, kun käsittelemme henkilötietoja suostumuksesi perusteella, sinulla on oikeus, milloin tahansa peruuttaa antamasi suostumus. Huomioithan, että pystyt peruuttamaan antamasi markkinointisuostumuksen Taksi Helsingin asiakassovelluksessa.

Vastustaa henkilötietojen käsittelyä

Sinulla on oikeus vastustaa oikeutettuun etuun perustuen käsiteltävien henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella. Tässä tilanteessa lopetamme henkilötietojesi käyttämisen, kun käsittely perustuu oikeutettuun etuumme, ellemme kykene näyttämään, että oikeutettu etumme syrjäyttää tietosuojaan liittyvät etusi, oikeutesi ja vapautesi tai että henkilötietojesi käyttäminen on välttämätöntä oikeusvaateiden hallinnoimiseksi tai puolustamiseksi.

Poistaa henkilötietosi

Tietyissä tilanteissa sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi poistamista. Emme kuitenkaan voi poistaa henkilötietojasi, jos esimerkiksi laki velvoittaa meitä säilyttämään tiedot tai jos tarvitsemme tietojasi oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi. Huomioithan, että pystyt poistamaan tietojasi myös Taksi Helsingin asiakassovelluksessa.

Rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä

Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus pyytää, että henkilötietojesi käsittelyä rajoitetaan. Jos henkilötietojesi käsittelyä rajoitetaan, voimme henkilötietojen säilyttämisen lisäksi käsitellä niitä ainoastaan suostumuksesi perusteella, oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi taikka kolmansien osapuolten oikeuksien puolustamiseksi.

Siirtää henkilötietosi

Sinulla on oikeus pyytää kopio säilyttämistämme henkilötiedoistasi jäsennellyssä, yleisesti käytettävässä ja koneellisesti luettavassa muodossa (tietojen siirtäminen järjestelmästä toiseen). Toisin kuin oikeus päästä käsiksi tietoihin, oikeus tietojen siirtämiseen järjestelmästä toiseen käsittää vain sellaiset henkilötiedot, jotka olet itse antanut meille tai joita käsittelemme tiettyjen laillisten perusteiden, kuten suostumuksesi, nojalla.

Tehdä valitus tai kantelu

Mikäli katsot henkilötietojesi käsittelyn olevan ristiriidassa voimassa olevan lainsäädännön kanssa, voit tehdä valituksen tai kantelun sen EU:n jäsenvaltion valvontaviranomaiselle, jossa asuinpaikkasi tai työpaikkasi sijaitsee. Suomen tietosuojavaltuutetun toimiston yhteystiedot löydät osoitteesta tietosuoja.fi.

9 Miten turvaamme henkilötietosi?

Toteutamme tarkoituksenmukaiset toimenpiteet (mukaan lukien fyysiset, digitaaliset ja hallinnolliset toimet) henkilötietojen suojaamiseksi häviämiseltä, tuhoutumiselta, väärinkäytöksiltä ja luvattomalta pääsyltä tai luovuttamiselta. Esimerkkinä mainittakoon, että manuaalisia aineistoja säilytetään lukitussa tilassa, jonne on pääsy vain nimetyillä henkilöillä, ja digitaalisesti käsiteltävät henkilötiedot on suojattu ja tallennettu tietojärjestelmiimme, joihin on rajattu pääsy vain sellaisilla henkilöillä, jotka tarvitsevat kyseisiä tietoja työtehtäviensä hoitamiseksi, ja joilla on käytössään henkilökohtaiset käyttäjätunnukset ja salasanat.

Huomaa, että tarkoituksenmukaisetkaan toimenpiteet eivät voi estää kaikkia mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Henkilötietojen tietoturvaloukkaustilanteissa ilmoitamme sinulle asiasta soveltuvien lakien mukaisesti.

10 Milloin tämä seloste on päivitetty?

Voimme päivittää tätä tietosuojaselostetta aika ajoin esimerkiksi toimintamme tai lainsäädännön muuttuessa. Pyrimme käyttämään kohtuullisia keinoja ilmoittaaksemme sinulle merkittävistä muutoksista ja niiden vaikutuksista hyvissä ajoin etukäteen. Suosittelemme sinua tutustumaan tämän tietosuojaselosteen sisältöön säännöllisesti, ja aina saatuasi tiedon sitä koskevista muutoksista. Tämän tietosuojaselosteen tai sen sisällön viimeisin versio julkaistaan aina Taksi Helsingin verkkosivuilla. Tämä tietosuojaseloste on viimeksi päivitetty 07/2024.

14 Mihin voit ottaa yhteyttä?

Jos sinulla on kysymyksiä henkilötietojesi käsittelystä, otathan meihin yhteyttä. Kaikki yllä mainittujen oikeuksien käyttämistä koskevat pyynnöt, kysymykset tästä tietosuojaselosteesta ja muut henkilötietojesi käsittelyyn liittyvät yhteydenotot meille tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen tietosuojavastaava@taksihelsinki.fi.

Rekisterinpitäjän yhteystiedot
Taksi Helsinki Oy
Ratamestarinkatu 7 B, 00520 Helsinki
y-tunnus:v0838031-9