logo
Tilaa taksi Taksinumerot Taksihinnat Taksin ennakkotilaus Taksi tekstiviestillä Tilataksi Invataksi Sote-taksi Lentokenttätaksi Taksiasemat Kela-taksi Kela-taksi Uusimaa Kela-taksi Kanta-Häme Kela-taksi Varsinais-Suomi Kela-taksi Pirkanmaa Kela-taksi Satakunta Kela-taksi Keski-Suomi Kela-taksi Pohjois-Savo Kela-taksi Lappi Kela-taksi terveydenhuolto Kela-autot Tietosuoja – Kelan korvaamat taksikuljetukset Taksi Helsinki -sovellus Matkusta lentoasemalle kiinteään hintaan! Palvelut Edustustaksi Ekotaksi Premium-taksipalvelu Kanta-asiakasohjelma Seniorit Taksi Helsinki Sightseeing Lasten turvaistuin Yrityksille eBooker Taksi Helsinki -maksukortti Taxi Butler Tilapäiset taksiasemat Yrityslaskutusasiakkuus Pakettikuljetus Yritysreferenssit Taksi Helsinki Oy Asiakaspalaute Yritysesittely Yhteystiedot Avoimet työpaikat Osakkeenomistajat Taksitarkastaja Taksinkuljettajan koulutus Ajankohtaista Medialle Autoilija- ja kuljettajapalvelut Tietosuojaselosteet
fi Svenska English
Suomi Svenska English

Usein kysytyt kysymykset

Rekisteröityminen

Taksi Helsinki -sovellus sisältää ison joukon hyödyllisiä ominaisuuksia, kuten erilaisten maksutapojen lisäämisen sovellukseen. Päästäksesi käyttämään niitä, rekisteröidy ensin palvelun käyttäjäksi. Jos olet rekisteröitynyt jo aiemmin, voit kirjautua palveluun tunnuksilla.

Sovelluksen käyttäminen ja tilaaminen ei ole mahdollista ilman rekisteröitymistä.

Miten rekisteröin tietoni sovellukseen?

Valitse Luo tili tai Kirjaudu sisään. Napsauta Rekisteröidy sovelluksen kirjautumissivulta. Seuraa näytöllä näkyviä ohjeita.

Maksutapatiedot

Päävalikon Maksutapa-välilehdellä voit lisätä erilaisia maksutapoja, esimerkiksi maksukorttitiedot, mobiilimaksamisen tai tiliasiakkuuden (yritysasiakkaat). Voit rekisteröidä useita eri maksutapoja ja valita tilaushetkellä, mitä haluat käyttää maksuvälineenä.

Voinko luottaa siihen, että maksukorttitietoni pysyvät salaisina?

Maksukorttitiedot tallentuvat maksupartnerimme Stripen järjestelmään, eikä Taksi Helsinki näe niitä missään vaiheessa.

Vahva tunnistautuminen

Taksi Helsinki -sovellusta on päivitetty vastaamaan uusia 1.1.2021 voimaan astuneita EU-maksupalveludirektiivin mukaisia vaatimuksia, joiden myötä asiakkaan vahva sähköinen tunnistaminen on pakollista kaikissa sähköisissä maksutapahtumissa, kuten verkkomaksamisessa.

Vahvan tunnistautumisen vaatimus perustuu EU:n maksupalveludirektiiviin PSD2. Uudistuksen tavoite on korttimaksamisen turvallisuuden parantaminen sekä väärinkäytön mahdollisuuksien pienentäminen. Pelkät maksukortin tiedot eivät jatkossa pääsääntöisesti riitä verkko-ostosten maksamiseen. Asiakkaalta edellytetään lisäksi tunnistautumista esimerkiksi pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella, kertakäyttöisellä tekstiviestisalasanalla tai sormenjäljellä.

Asiakkaan täytyy vahvistaa Taksi Helsinki -sovelluksen kautta tapahtuva taksimatkan maksu vahvalla tunnistautumisella.

Kun valitset maksun Taksi Helsinki -sovellukseen asetetulla maksukortilla (debit- ja kreditkortit), tulee tehdä vahva tunnistautuminen.

  • Vahva tunnistautuminen tapahtuu jo tilausta tehdessä, kun valitset maksuksi sovellukseen asetetun maksukortin (lukuun ottamatta Taksi Helsinki -maksukorttia, jossa vahvaa tunnistautumista ei vaadita).
  • Vahvan tunnistautumisen yhteydessä sinulle näytetään summa
  • Sinut ohjataan sähköiseen tunnistautumiseen, joka tapahtuu esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  • Tämän jälkeen tilaus etenee normaalisti.
  • Matkan jälkeen ei enää tarvitse vahvistaa lopullista maksua, vaan se veloitetaan kortiltasi automaattisesti.

Voinko maksaa taksimatkan käteisellä tai kortilla suoraan taksissa?

Jos et halua, että taksimatkasi veloitetaan palveluun syöttämältäsi maksukortilta, voit valita kyydin maksutavaksi ”maksa taksissa”. Tämä on kätevää myös, jos tilaat taksin jollekin muulle, etkä halua maksaa itse kyytiä. Kyyti maksetaan tällöin totuttuun tapaan taksissa matkan päätteeksi.

Miten tilaan taksin?

Sovellus paikantaa sinut automaattisesti. Voit tarkentaa sijaintisi kartalta, kirjoittaa itse osoitteesi, valita sen tilaushistoriasta tai omista suosikeistasi. Tarkastathan aina, että sovelluksen paikannukseen perustuva lähtöosoite on oikein.

Tilaukseen tulee aina myös laittaa määränpääosoite, jotta sovellus saa muodostettua matkalle kiinteän hinnan.

Voit valita tilaukseen haluamasi autotyypin useista eri vaihtoehdoista. Sovelluksesta löytyy tavanomaisten henkilö- ja tila-autojen lisäksi esimerkiksi edustustason autoja sekä ja lemmikkien kuljetukseen sopivia takseja. Mikäli autotoiveesi ei löydy valikosta (esimerkiksi turvaistuinkuljetus, hääkuljetus, inva-auto tms.) otathan yhteyttä suoraan Taksi Helsingin palvelukeskukseen 0100 0700 (2,90 € + 25 snt /10 s + pvm/mpm).

Mistä tiedän, että taksi on tulossa?

Sovellus ilmoittaa, kun tilaukseesi on löytynyt taksi. Samalla saat tietoosi taksin numeron, kuljettajan nimen sekä auton tunnistetiedot.

Kun tilaukseesi on löytynyt vapaa taksi, voit seurata auton saapumista kartalla. Voit tarvittaessa soittaa suoraan kuljettajalle ja antaa lisäohjeita noutopaikastasi.

Taksi odottaa sinua

Sovellus kertoo taksin tunnistetiedot, kun tilaukseesi on löytynyt vapaa taksi. Varmistathan, että astut oikean taksin kyytiin!

Matkan päätyttyä

Annathan palautetta matkan päätyttyä palvelukokemukseesi sopivalla kuvakkeella. Voit myös halutessasi kirjoittaa tarkemman palautteen lisäksi.

Miten saan kuitin taksimatkasta, jos olen maksanut matkan suoraan sovelluksessa?

Jos maksoit matkan palveluun syötetyllä maksukortilla tai mobiilimaksulla, saat kuitin maksusta välittömästi matkan jälkeen.

Voinko perua tilaukseni tarvittaessa?

Tilaus voidaan perua siihen asti, kunnes taksi on saapunut nouto-osoitteeseen, painamalla ”Peruuta”-kuvaketta.

Yhteystiedot

Taksi Helsingin palvelukeskus 0100 0700 (2,90 € + 25 snt /10 s + pvm/mpm)

Asiakaspalautteet:

  • (09) 8770 2470 (pvm) ma – to kello 9 – 11
  • palaute@taksihelsinki.fi