Kela-taksi

Näin tilaat Kelan korvaaman taksin Kanta-Hämeessä

 

Kanta-Hämeen maakunnan alueella Kelan suorakorvauksen piiriin kuuluvan taksipalvelun tuottaa Taksi Helsinki Oy. Kela-taksin tilauspalvelu on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.

 

0800 98 821

(maksuton puhelinpalvelu)

 

Ohjeita Kela-taksin tilaamiseen


Kela-taksimatkat tilataan puhelinnumerosta 0800 98 821 . Vain tästä numerosta tilatusta matkasta voit saada korvauksen. Tilauspuhelu on maksuton.
Otathan sosiaaliturvatunnuksesi ja osoitetiedot valmiiksi esille Kela-taksitilausta tehdessäsi. Näin nopeutat tilauksen tekoa.

Lue kaikki tilausohjeet täältä

Kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat


Voit tilata matkasi tekstiviestillä sen jälkeen, kun olet ilmoittanut asiakastietosi tilausvälityskeskukseen sähköpostilla osoitteeseen
kelakanta-hame@taksihelsinki.fi.

Vaikka olisit käyttänyt tekstiviestipalvelua Kanta-Hämeen alueella aiemmin, tulee sinun ilmoittaa asiakastietosi tilausvälityskeskukseen palveluntuottajan vaihtuessa 15.12.2020.

Lisäohjeet tekstiviestitilaukseen >


Internet-tilaus

 

Voit tilata Kelan korvaaman taksimatkan internet-tilauslomakkeella. Internet-tilauksena tehtävä matkatilaus on tehtävä viimeistään kaksi tuntia ennen toivottua matkan ajankohtaa. Kelan korvaaman taksimatkan tilaaminen internet-tilauksena on mahdollista Kelan profiloiduille asiakkaille.

Lisäohjeet internet-tilaukseen >

 

Vakiotaksiasiakas

 

Tietyillä asiakasryhmillä on mahdollisuus saada vakiotaksiasiakkuus. Lisää tietoa vakiotaksiasiakkuudesta löydätte Kelan sivuilta.

Voit olla yhteydessä suoraan kuljetusyritykseen sopiaksesi vakiotaksiasiakkuudesta. Lataa vakiotaksilista täältä (Excel).

Voit olla myös yhteydessä tilausvälityskeskukseemme sähköpostilla osoitteeseen kelakanta-hame@taksihelsinki.fi

 


Tilausohjeet


1. Tilaa taksi numerosta 0800 98 821 (palvelu käynnistyy 15.12.2020)

Tilauspuhelu on maksuton

  • Vain Kela-taksista numerosta tilatusta matkasta voit saada korvauksen ja maksat matkasta enintään 25 euron omavastuun
  • Tilaa taksi viimeistään matkaa edeltävänä päivänä klo 14 mennessä
  • Tilaa taksi tästä numerosta myös silloin, kun tarvitset taksia äkillisesti
  • Voit tilata yhdellä kertaa tulevan 2 viikon ajalle kaikki tiedossasi olevat meno- ja paluumatkat
  • Tilaa paluumatka vähintään 1 tuntia ennen lähtöaikaa, jos paluumatkan ajankohta on tiedossa
  • Tilauspuhelut nauhoitetaan palvelun laadun kehittämiseksi. Tarvittaessa Kela voi myös tarkistaa jälkikäteen tilauksen tietoja. Puhelun yhteydessä antamiasi tietoja ei käytetä muuhun kuin matkan järjestämiseen ja matkakorvauksen käsittelyyn Kelassa. Henkilötietolaissa tarkoitettu tietojen rekisterinpitäjä on Kela.


Kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat voivat tilata taksin tekstiviestillä

Voit tilata matkasi tekstiviestillä sen jälkeen kun olet ilmoittanut asiakastietosi oman alueesi tilausvälityskeskukseen.
Lisäohjeet tekstiviestitilaukseen >


2. Ilmoita puhelun yhteydessä

  • Nimesi ja henkilötunnuksesi
  • Tilaatko matkan terveydentilasi vai liikenneolosuhteiden puutteen vuoksi
  • Osoite, josta auto noutaa sinut
  • Matkan määränpää (esim. sairaala)
  • Kellonaika, jolloin sinun tulee olla perillä hoitoyksikössä
  • Tuleeko mukaasi apuvälineitä tai saattaja
  • Puhelinnumero, josta sinut tavoittaa

 

3. Saat tiedon auton arvioidusta saapumisajasta

  • Jos tilaamasi taksimatkaan tulee muutoksia, ilmoita niistä välittömästi tilausnumeroon.
  • Viimeistään muutoksista on ilmoitettava 2 tuntia ennen sovittua lähtöaikaa.

 

4. Näytä kuljettajalle Kela-korttisi

  • Kun näytät kuljettajalle Kela-korttisi, saat matkakorvauksen heti taksissa ja maksat matkastasi enintään 25 euron omavastuun.

 

5. Pyydä Todistus matkakorvausta varten (SV 67)

  • Jos tarvitset taksia terveydentilasi vuoksi, pyydä siitä todistus terveydenhuollosta (Todistus matkakorvausta varten, SV 67)
    • Säilytä kertamatkaa varten kirjoitettu todistus itselläsi 6 kuukauden ajan matkapäivästä. Kela voi pyytää sitä myöhemmin
    • Toimita pitkäaikainen taksin käyttöön oikeuttava todistus Kelaan.

 

6. Vakiotaksiasiakkuus

  • Tietyillä asiakasryhmillä on mahdollisuus saada vakiotaksiasiakkuus. Lisää tietoa vakiotaksiasiakkuudesta >
  • Vakiotaksikuljetusten järjestämiseksi ole yhteydessä tilausvälityskeskukseemme, puhelinnumero 0800 98 821.
  • Lataa vakiotaksilista täältä (Excel)

 

7. Anna palautetta

8. Lisätietoa

Lisätietoja Kelan korvaamista taksimatkoista >

Call Now Button