Tilaa Taksi 0100 0700
logo
Tilaa taksi Taksinumerot Taksihinnat Taksin ennakkotilaus Taksi tekstiviestillä Tilataksi Invataksi Sote-taksi Lentokenttätaksi Taksiasemat Kela-taksi Kela-taksi Uusimaa Kela-taksi Kanta-Häme Kela-taksi Varsinais-Suomi Kela-taksi Pirkanmaa Kela-taksi Satakunta Kela-taksi Keski-Suomi Kela-taksi Pohjois-Savo Kela-taksi Lappi Kela-taksi terveydenhuolto Kela-autot Tietosuoja – Kelan korvaamat taksikuljetukset Taksi Helsinki -sovellus Palvelut Premium-taksipalvelu Kanta-asiakasohjelma Seniorit Taksi Helsinki Sightseeing Lasten turvaistuin Yrityksille Internet booker Taksi Helsinki -maksukortti Taxi Butler Tilapäiset taksiasemat Yrityslaskutusasiakkuus Pakettikuljetus Taksi Helsinki Oy Asiakaspalaute Yritysesittely Yhteystiedot Avoimet työpaikat Osakkeenomistajat Taksinkuljettajan koulutus Ajankohtaista Medialle Autoilija- ja kuljettajapalvelut Tietosuojaselosteet
fi Svenska English
Suomi Svenska English

Itä-Uusimaa

Kuljetus-palvelut

  • Työssäkäyminen ja opiskelu
  • Asiointi
  • Virkistys

Soita numeroon

0942562389

(Paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu)

Sosiaalihuolto-, vammaispalvelu- ja terveydenhuoltolain mukaisia kuljetuspalveluja tuottavien Loviisan ja Porvoon kaupunkien sekä Askolan, Sipoon ja Lapinjärven kuntien (1.1.2023 alkaen Itä-Uudenmaan hyvinvointialue) henkilökuljetusten palveluntuottajana toimii Taksi Helsinki Oy.

Välitettäviä kuljetuksia ovat muun muassa ikääntyneiden ja vammaisten ​asiointi- ja virkistysmatkat, säännölliset kuljetukset päivätoimintaan, ja kiireettömät asiakaskuljetukset terveydenhuollon yksiköiden välillä.

Välitystoiminta alkaa torstaina 1.9.2022. Ennakkotilausten vastaanotto aloitetaan maanantaina 22.8.2022.

Tilauspalvelut ovat käytö​ssä ympäri vuorokauden.

  • Puhelintilaukset ja asiakaspalvelu 09 425 62 389
  • Tekstiviestitilaukset 045 739 80156
  • Itä-Uudenmaan matkojen tilaussovellus (selainpohjainen)
  • sähköpostitse osoitteeseen itauusimaa(at)taksihelsinki.fi

Tilaamisesta ei periä erillistä maksua. Soittaminen ja ​tekstiviesti maksaa normaalin operaattorisi mukaisen paikallis- tai matkapuhelinmaksun.​ Jonotus on maksullista.


Voit antaa meille palautetta tai kehittämisehdotuksia kuljetuspalveluista, joko tilauksen tai matkan onnistumisesta.


Asiakasohje

Liikkumista tukeva palvelu

Kun asiakkaalle on myönnetty päätös liikkumista tukevasta palvelusta, päätöksessä on asiakkaan palvelun tarkka sisältö. Myönnetyt matkat näkyvät palvelupäätöksessä.

Matkustusoikeus on henkilökohtainen. Sitä ei voi siirtää toiselle henkilölle.

Yksi matka on yhdensuuntainen matka. Matka alkaa eri paikasta kuin mihin se päättyy.  Matka tehdään suorinta reittiä.

Matkalla pysähtyminen

  • Matkan aikana voi pysähtyä lyhyesti, pysähtyminen saa olla enintään 15 minuuttia.
  • 15 minuuttia pidempi pysähdys keskeyttää matkan, minkä jälkeen alkaa uusi matka.
  • Asiakkaan tulee ilmoittaa pysähdyksestä jo matkaa tilatessa.

Matkojen käyttämättä jättäminen

  • Käyttämättä jääneitä matkoja ei voi siirtää
  • Kaikkia matkoja ei tarvitse käyttää.

Myönnettyjen matkojen määrää ei voi ylittää.

Matkoja voi käyttää vain siihen tarkoitukseen mihin ne on myönnetty.

Terveydenhuollon matkat

Matkoja ei voi käyttää terveydenhuollon matkoihin. Terveydenhuollon matkat korvataan muulla perusteella ja matkat tilataan Kelan ohjeiden mukaisesti.

Näitä matkoja ovat:

  • Lääkärin, hammaslääkärin, terveydenhoitajan, fysioterapeutin, laboratoriohoitajan tai psykologin vastaanotolla käynnit
  • Apuvälineiden sovitus
  • Lääkärin määräämät tutkimus-, kuntoutus- ja hoitokäynnit.
Vakiotaksi

Oikeus vakiotaksiin voidaan myöntää yksilöllisen syyn perusteella. Vakiotaksioikeutta pitää hakea erikseen kuljetuspalvelun myöntäjältä. Kts. kuntakohtaiset yhteystiedot alempaa sivulta. Oikeus vakiotaksiin merkitään asiakkaan päätökseen.

Vakiotaksikuljettaja voi tilata kuljetuksen asiakkaan puolesta kuljetuspalvelukeskukselta eli asiakas voi sopia kuljetuksen suoraan vakiotaksikuljettajan kanssa.

Täältä näet listan Itä-Uudenmaan alueen vakiotakseista

Matkojen yhdistely

Palvelukeskus yhdistelee matkoja. Samaan kyytiin voi siis tulla myös muita matkustajia.

Yhdistellystä matkasta ei peritä omavastuuta.

Asiakas voi myös itse pyytää matkojen yhdistelyä.

Oikeus matkustaa yksin voidaan myöntää yksilöllisen syyn perusteella. Tätä oikeutta pitää hakea erikseen. Oikeus merkitään asiakkaan päätökseen.

Matkan tilaaminen
  • Matka tulee tilata viimeistän 90 minuuttia ennen matkan alkua.
  • Asiakas voi tilata säännöllisiä matkoja samalla kertaa kuukaudeksi
  • Ennakkotilaukset voi tehdä kuluvalle kalenterikuukaudelle sekä seuraavalle kuukaudelle.

Matkatilauksen onnistumiseen tarvittavat tiedot
  • Matkustajan nimi
  • Puhelinnumero, josta asiakas tavoitetaan
  • Onko kyseessä sosiaalihuoltolain mukainen matka vai vammaispalvelulain asiointi-, työ- tai opiskelumatka?
  • Mikä on matkan nouto- ja päämääräosoite sekä paikkakunta?
  • Toivottu lähtöaika tai perille saapumisaika
  • Paluumatkan ajankohta, jos se on jo tiedossa
  • Mukana tulevat apuvälineet
  • Mukana tuleva opaskoira
  • Pysähtymis- tai poikkeamistarve matkan aikana
  • Avustaja tai mahdolliset muut mukana olevat matkustajat
Matkan peruminen

Matkan perumisesta tulee ilmoittaa kuljetuspalvelukeskukseen, numeroon 09 425 62 389.

  • Peruutus tulee tehdä viimeistään 90 minuuttia ennen matkan alkua
  • Jos tilaus peruutetaan myöhemmin, vähennetään asiakkaalta yksi matka
  • Jos peruutus johtuu äkillisestä sairastumisesta, asiakas ei menetä matkaa
  • Jos auto tulee yli 15 minuuttia myöhässä, voi asiakas jättää matkan käyttämättä. Tällöin asiakkaalta ei vähennetä matkaa.
Avustaja ja muut matkustajat

Asiakkaan mukana voi matkustaa yksi avustaja maksutta. Toinen kuljetuspalvelun asiakas ei voi toimia toisen avustajana.

Asiakas voi ottaa mukaan myös muita matkustajia (perheenjäsen tai muu läheinen) samaan taksiin, jos heillä on sama lähtöosoite ja määränpää. Mukana voi matkustaa enintään kolme henkilöä.

Muiden henkilöiden lukumäärä tulee ilmoittaa matkaa tilatessa. Muut matkustajat maksavat matkansa suoraan kuljettajalle.

Asiakkaan omavastuu

Asiakas maksaa kuljetuspalvelumatkasta asiakasmaksuna omavastuuosuuden. Omavastuuosuus on suuruudeltaan sellainen kuin asiakkaalle on kuntakohtaisesti määritelty tai kuten asiakkaan omassa kuljetuspalvelupäätöksessä on määritelty. Omavastuuosuutta ei peritä matkan aikana, vaan asiakas saa siitä laskun kunnalta jälkikäteen kuukausittain.

Asiakkaalle kertyneistä omavastuuosuuksista löytyy tiedot asiakasprofiilista.

Tavaroiden kuljettaminen

Mukana voi olla asiakkaan tavanomaisia tavaroita, esimerkiksi ostoskassi tai matkalaukku.

Kuljetuspalveluun ei kuulu kodinkoneiden tai huonekalujen kuljettaminen, eikä muutot.

Tietosuoja

Kuljetuspalvelukeskus noudattaa ja edellyttää liikennöitsijöiden noudattavan rekisterinpitäjänä ja henkilötietojen käsittelijänä kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön edellyttämiä velvoitteita.

Tietosuojaseloste – Itä-Uudenmaan taksikuljetusten välittäminen


Tekstiviestitilaus

Tekstiviestitilaukset tehdään numeroon 045 739 80156.

Esimerkkiviesti:

Maija Matkustaja
Lähtöpaikka: Laivurinkatu 5 A, Porvoo.
Päämäärä: Asentajantie 5, Porvoo, Lidlin kauppa.
Lähtö: ke 20.10.2021 klo 15.00.
Pyörätuoli mukana
Matkustaa ilman avustajaa/Matkustaa avustajan kanssa

Asiakas saa tilauksesta vahvistuksen tekstiviestillä, jossa ilmoitetaan auton saapumisaika. Tekstiviestitilauksen hinta on operaattorikohtainen.


Internet-tilaus

Itä-Uudenmaan vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain kuljetuspalveluiden piiriin kuuluva asiakas, jolla on oikeus käyttää taksipalveluita, voi tilaussovelluksen avulla tilata kyydit itse helposti ja nopeasti.

Asiakas saa Taksi Helsingiltä henkilökohtaisen linkin palveluun kirjautumista varten

  • lähettämällä sähköpostia osoitteeseen makupa@taksihelsinki.fi tai
  • soittamalla numeroon 09 425 62 389.

Lue lisäohjeet Itä-Uudenmaan sote-kuljetusten tilaussovellukseen


Sähköpostitilaus

Sähköpostitse tilauksen voi tehdä osoitteeseen itauusimaa(at)taksihelsinki.fi . Tilausviestiin laitetaan tilaustiedot, esimerkiksi:

Maija Matkustaja
Lähtöpaikka: Laivurinkatu 5 A, Porvoo.
Päämäärä: Asentajantie 5, Porvoo, Lidlin kauppa.
Lähtö: ke 20.10.2021 klo 15.00.
Pyörätuoli mukana
Matkustaa ilman avustajaa/Matkustaa avustajan kanssa

Asiakas saa tilauksesta vahvistusviestin, jossa ilmoitetaan auton saapumisaika.


Asiakasprofiili

Jotta kuljetuspalvelukeskus pystyy järjestämään yksilöllisiä tarpeita vastaavan ja turvallisen kyydin, luodaan asiakkaalle asiakasprofiili, josta ilmenevät

  1. Henkilötiedot

2. Kuljetuspäätöstä koskevat tiedot

3. Kuljetuksen toteuttamiseen liittyvät tiedot, esim. apuvälineet.

Kaikista kuntien VPL- ja SHL- sekä muista säännöllisesti kuljetuspalveluita käyttävistä asiakkaista tehdään asiakasprofiili. Kunta vastaa asiakkaiden kuljetuspalveluhakemusten käsittelystä ja päätöksistä sekä asiakasprofiilien tuottamisesta käyttöliittymän kautta kuljetuspalvelukeskuksen käyttöön.

Ilmoita tietojesi muuttuminen:

  • osoitteen- tai kotikunnan muutos
  • asiakkaan siirtyminen laitoshoitoon
  • asiakkaan olosuhteiden muuttuminen

Tiedot voidaan ilmoittaa oman kunnan toimistoon. Yhteystiedot kuntien kuljetuspalveluihin:

ASKOLA

Vammaispalvelut: Erityissosiaaliohjaaja Susanna Kortelainen p. 0407109008 susanna.kortelainen(at)askola.fi  

Sosiaalihuoltolain mukaiset palvelut: Erityissosiaaliohjaaja Rea Gomes p. 0405811685 rea.gomes(at)askola.fi

LOVIISa

Vammaispalvelut ja sosiaalihuoltolain mukaiset palvelut:

  • sosiaalityöntekijä puh. 0404822545 tai
  • sosiaaliohjaaja, puh. 0406601461
  • vammaispalvelu(at)loviisa.fi

porvoo

Vammaispalvelut:

Vs. palvelukoordinaattori Mari Karlsson, puh. 040 186 9253, mari.karlsson(at)porvoo.fi

Sosiaalihuoltolain mukaiset palvelut:

Ruori-neuvontapalvelupiste, puh. 040 676 1414 tai ruori(at)porvoo.fi

sipoo

Vammaispalvelut: erityissosiaaliohjaaja Gitte Jensen-Lindroos puh. 050 4433 630, gitte.jensen-lindroos(at)sipoo.fi

Sosiaalihuoltolain mukaiset palvelut: sosiaalihuoltolain mukaisista matkoista vastaava Elisa Pitkänen puh. 040 6531616, elisa.pitkanen(at)sipoo.fi


Itä-Uusimaa palaute

Maximum size: 7MB.
Allowed file types: .jpg, .jpeg, .png, .gif, .pdf, .txt, .csv, .xls, .xlsx, .doc, .docx.

Kerro kyydin tiedot (tilausnumero, nouto-osoite tai auton nro)
Berätta om resans uppgifter (beställningsnummer, upphämtningsadress eller bilens nummer)