Soite
Sosiaali- ja vammaispalvelulain mukaisia kuljetuspalveluja tuottavan Matkapalvelukeskuksen palveluntuottaja vaihtuu 1.12.2020 alkaen Taksi Helsinki Oy:ksi. Välitettäviä kuljetuksia ovat muun muassa ikääntyneiden ja vammaisten asiointi- ja virkistysmatkat, säännölliset kuljetukset Soiten palveluihin, kuten päivätoimintaan, ja kiireettömät asiakaskuljetukset terveydenhuollon yksiköiden välillä.
Tilausnumerot ja -sovellus ovat käytössä ympäri vuorokauden:
- Puhelintilaukset ja asiakaspalvelu 029 3710 000
Puhelun hinta 0,084 €/min (sis.alv 24 %). - Tekstiviestitilaukset 045 7820 1000
- Sote Taksi -sovellus
Tilaamisesta ei periä erillistä maksua. Soittaminen ja tekstiviesti maksaa normaalin operaattorisi mukaisen paikallis- tai matkapuhelinmaksun.
Sote Taksi -sovellus
Sote Taksi -sovellus on helppo, nopea ja luotettava tapa tilata vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaiset kuljetuspalvelut.
Soiten vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain kuljetuspalveluiden piiriin kuuluva asiakas, jolla on oikeus käyttää taksipalveluita, voi Sote Taksi -sovelluksen avulla tilata kyydit itse helposti ja nopeasti.
Kirjautumalla sisään Sote Taksi -sovellukseen näet sinulle myönnetyt matkat ja voit tehdä niiden mukaisia tilauksia.
Lataa Sote Taksi -sovellus sovelluskaupastasi ja tilaa sote-kuljetukset helposti!
Lue lisää >
Tilausohjeet
1.12.2020 alkaen kaikki tilaukset tehdään ympärivuorokautisesti kaikkina viikonpäivinä (24/7) uusien yhteydenottokanavien kautta:
- puhelimitse numerosta: 029 3710 000
Puhelun hinta 0,084 €/min (sis.alv 24 %). - tekstiviestillä numerosta: 045 7820 1000
- Sote Taksi -sovelluksella. Sovellus löytyy älypuhelimen sovelluskaupasta nimellä Sote Taksi.
- internet-lomakkeella sähköisesti >
Sähköiset tilaukset sekä tekstiviestitilaukset vahvistetaan tekstiviestitse, kun auto on kuitannut tilauksen. Lisäksi sähköiset tilauskanavat (Sote Taksi -sovellus ja internet-tilauslomake) näyttävät sivullaan tilausnumeron, kun asiakas on lähettänyt tilauksen.
Lisätietoa kuljetuspalvelusta Soiten verkkosivuilta >
Sivulta löytyy mm. sosiaali- ja vammaispalvelulain mukaisen kuljetuspalvelun soveltamisohjeet sekä internet-lomakkeella tehtävien kuljetustilausten tilausohjeet
Ennakkotilaukset
Joulukuun kuljetuksista voi tehdä ennakkotilauksen 25.-27.11.2020 klo 8-16 sekä 30.11. klo 8 alkaen uusien puhelinnumeroiden ja yhteydenottokanavien kautta.
Henkilötietojen muutokset
Jokaiselle asiakkaalle on tehty hänen kuljetuspalvelutarpeisiinsa ja viranhaltijapäätökseen perustuva asiakasprofiili matkapalvelukeskuksen käyttämään asiakastietojärjestelmään. Asiakasprofiili on perustana kuljetusten järjestämisessä. Näin ollen on tärkeää, että asiakasprofiilitietosi ovat ajan tasalla.
Asiakas voi tarkistaa omat tietonsa ja matkaoikeuksien määrät joko Sote Taksi -sovelluksesta tai Internet-lomakkeelta. Järjestelmiin pääsee kirjautumaan omalla puhelinnumerolla.
Mikäli tiedoissasi on tapahtunut muutoksia, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä siihen Soiten yksikköön, joka on myöntänyt kuljetuspalvelun sinulle.
Asiakaspalaute
Kuljetuspalveluiden toimivuutta ja laatua seurataan mm. asiakaspalautteiden perusteella. Voit jättää asiakaspalautetta klikkaamalla alla olevaa linkkiä, tai vaihtoehtoisesti puhelimitse asiakasneuvontanumeroon.
Lisätietoja kuljetuspalvelusta
Vammaispalveluiden asiakasneuvonta
puh. 040 804 2122 ma-pe klo 9-12.
Ikäihmisten asiakasneuvonta klo 8-15.30
Kokkola:
puh. 050 345 2334
puh. 040 806 5150
Kruunupyy:
puh. 040 489 2303
Lestijokilaakso:
puh. 040 804 2420
puh. 040 804 2151
Perhonjokilaakso:
puh. 040 804 5420