
Asiakaskokemus
Taksi Helsingille asiakaskokemus on kaikkein tärkeintä
Tärkein tehtävämme on varmistaa asiakkaillemme tarjoamiemme taksipalveluiden laatu, turvallisuus ja saatavuus. Nopeus ja helppous tarkoittavat asiakkaalle sopivinta tilaustapaa, luotettavuus ja laatu varmuutta kaikissa henkilökuljetuksissa. Aktiivisella asiakaskokemuksen laadunvalvonnalla ja kehitystyöllä takaamme korkean palvelutason nyt ja jatkossa.
Lupaamme asiakkaillemme, että
- Olemme olemassa asiakasta varten
- Meihin voi aina luottaa
- Huolehdimme asiakkaamme turvallisesti perille
- Kohtelemme kaikkia ihmisiä tasa-arvoisina
- Toimintamme on sujuvaa ja läpinäkyvää.
Taksi Helsingin asiakaskokemus
Taksi Helsinki sitoutuu toiminnassaan korkeaan laatuun, saatavuuteen ja turvallisuuteen. Seuraamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä ja kehitämme palvelujamme vastaamaan asiakkaidemme tarpeita ja odotuksia.
Varmistamme asiakaskokemuksen korkean laadun kuljettajiemme koulutuksella, taksitarkastajiemme laadunvalvontatyöllä, systemaattisella asiakasarvioiden seurannalla, asiakaspalautteiden huolellisella käsittelyllä ja ympärivuorokautisella palvelukeskuksella.
- Kuljettajakoulutus on pakollinen kaikille kuljettajillemme. Kuljettajakoulutuksen keskeisenä osana ovat asiakaspalvelu ja paikallistuntemus.
- Asiakasrajapinnassa toimivat taksitarkastajat valvovat ja varmistavat asiakaspalvelun korkean laadun joka päivä.
- Seuraamme asiakaskokemustamme systemaattisesti muun muassa Taksi Helsinki -sovelluksen kautta saatavilla asiakasarvioilla, joita saamme noin 5000 kappaletta kuukaudessa. Arvioasteikko on 1 – 5 tähteä. Vuoden 2022 alkuvuoden asiakaskokemuksemme keskiarvo on 4,77.

Kuljettajien palkitseminen
Palkitsemme kuljettajiamme säännöllisesti Taksi Helsinki-sovelluksen kautta saatujen asiakasarvioiden perusteella:
- Valitsemme ja palkitsemme vuoden parhaat kuljettajat
- Valitsemme ja palkitsemme joka kuukausi kuukauden parhaat kuljettajat
- Lisäksi palkitsemme kuljettajia yksittäisten hyvien asiakaspalvelusuoritusten sekä positiivisten palautteiden perusteella.
Kuukauden kuljettajaksi valittu Petri Kantanen kertoo työstään
”Olen ylpeä Taksi Helsinkiläinen”
Kerro lyhyesti itsestäsi ja miten päädyit alalle?
Nimeni on Petri Kantanen. Olen ajanut taksia syksyllä 23 vuotta.
Hieman hymyillen muistelen sitä, kuinka minut aikoinaan houkulteltiin alalle sillä, että kyseessä on hyvä duuni, jossa voi lukea kirjaa ja saa ajaa hienolla autolla.
Mikä on parasta työssäsi?
Työssäni on parasta vapaus ja tietysti asiakkaat.
Esimerkkinä tulee mieleen mummo, jolle vien ruokakassin sisälle asti ja lopuksi hän tarjoaa siitä ylimääräistä rahaa, mutta kiitän kohteliaasti enkä ota sitä vastaan ja huomaan liikuttuneen mummon kiittävän sydämestään – ne hetket palkitsevat!
Mitä vinkkejä antaisit alalle haluaville?
Taksialalla vaaditaan pitkää pinnaa ja hyviä hermoja – pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
Hyvät asiakaskohtaamiset kuitenkin palkitsevat raskaankin päivän jälkeen.
Olen kokenut, että yhtiöllä, jossa ajaa on myös suuri merkitys – olen ylpeä Taksi Helsinkiläinen ei ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin ajaa Taksi Helsingillä!
