logo
Tilaa taksi Taksinumerot Taksihinnat Taksin ennakkotilaus Taksi tekstiviestillä Tilataksi Invataksi Sote-taksi Lentokenttätaksi Taksiasemat Kela-taksi Kela-taksi Uusimaa Kela-taksi Kanta-Häme Kela-taksi Varsinais-Suomi Kela-taksi Pirkanmaa Kela-taksi Satakunta Kela-taksi Keski-Suomi Kela-taksi Pohjois-Savo Kela-taksi Lappi Kela-taksi terveydenhuolto Kela-autot Tietosuoja – Kelan korvaamat taksikuljetukset Taksi Helsinki -sovellus Palvelut Edustustaksi Ekotaksi Premium-taksipalvelu Kanta-asiakasohjelma Seniorit Taksi Helsinki Sightseeing Lasten turvaistuin Yrityksille Internet booker Taksi Helsinki -maksukortti Taxi Butler Tilapäiset taksiasemat Yrityslaskutusasiakkuus Pakettikuljetus Yritysreferenssit Taksi Helsinki Oy Asiakaspalaute Yritysesittely Yhteystiedot Avoimet työpaikat Osakkeenomistajat Taksitarkastaja Taksinkuljettajan koulutus Ajankohtaista Medialle Autoilija- ja kuljettajapalvelut Tietosuojaselosteet
fi Svenska English
Suomi Svenska English

Sote – internet-tilaus

Internet-tilauslomakkeella voi tilata kuljetuspalveluhakemuksen perusteella myönnettyjä taksimatkoja. Internet-tilaus vaatii aina asiakkaan rekisteröitymisen. Tilaaminen on maksutonta.

Asiakasportaali vaatii internetyhteyden. Se toimii ainakin seuraavissa internetselaimissa: Chrome, Firefox ja Edge.

Jos palveluun kirjautuminen ei onnistu, ota yhteys kotikuntaasi.

Tilaussovellus mahdollistaa:

  • Matkojen tilaamisen
  • Matkojen muokkaamisen ja/tai perumisen
  • Palautteen antamisen matkasta tai kuljettajasta
  • Omien tietojen tarkastamisen.

Palvelu on käytettävissä myös aistirajoitteisille älypuhelinten avustustoiminteiden avulla. Tästä löydät printattavat ohjeet (pdf).

Asiakasportaaliin kirjautuminen

Kirjaudu palveluun osoitteessa: https://tms-booking.attracs.com/customer-portal

Valitse kirjautumistapa klikkaamalla joko:

  • Tekstiviesti eli kirjautuminen tekstiviestillä tai
  • Tili eli kirjautuminen käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Kirjautuminen tekstiviestillä

  • Kirjoita puhelinnumerosi.
  • Paina Lähetä tekstiviesti-painiketta.
  • Saat tekstiviestin, jossa ilmoitetaan 4-numeroinen kirjautumiskoodi.
  • Kirjoita koodi Syötä SMS-koodi kenttään.
  • Paina Kirjaudu koodilla -painiketta.

Kirjautuminen tekstiviestillä on nyt valmis!

Kirjautuminen käyttäjätunnuksella

  • Ensimmäisellä kerralla valitse lomakkeesta Uusi käyttäjä
  • Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen voit kirjautua suoraan sähköpostiosoitteella ja salasanalla.
  • Kirjoita lomakkeeseen sähköpostiosoitteesi ja valitse REKISTERÖI-painike.
  • Saat sähköpostiisi viestin. Avaa viesti ja paina siitä löytyvää linkkiä.
  • Kirjoita haluamasi salasana lomakkeen salasanakenttiin. Salasanan on oltava vähintään 10 merkkiä.
  • Klikkaa Rekisteröi -painiketta.
  • Jatka kirjautumiseen ja kirjaudu käyttäen sähköpostiosoitetta ja salasanaa

Kirjautuminen käyttäjätunnuksella on valmis!

Asiakasportaalin sisältö

Asiakasportaalissa on kaksi valikkoa sivun yläpalkissa:

  • Tulevat matkat ja
  • Menneet matkat.

Lisäksi yläpalkissa oikeassa reunassa on painike, josta saat näkyviin omat käyttäjätietosi sekä uloskirjautumispainikkeen.

Kuljetustilauksen tekeminen

Kun haluat tehdä kuljetustilauksen, valitse TEE UUSI TILAUS.
Esiin tulee lomake, johon täytetään tilauksen tiedot:

  • Matkaoikeus
  • Nouto- ja määränpääosoite
  • Mahdollinen välipysähdys
  • Tilauksen lisätiedot, esimerkiksi nouto-osoitteeseen liittyvä lisätieto.
  • Noutoaika
  • Mahdollinen paluumatka
Tilauksen muokkaaminen tai peruminen

Valitse Tilaukset-sivun matkalistauksesta haluamasi tilaus. Saat näkyviin yhteenvetosivun.

Jos haluat muokata tilausta:

  • Valitse Muokkaa-painike.
  • Saat esiin lomakkeen, johon voit muokata muuttuneet tilaustiedot.
  • Lopuksi valitse Tallenna-painike.

Jos haluat perua tilauksen:

  • Valitse Peruuta-painike.
  • Saat esiin ikkunan, jossa vielä vahvistetaan peruminen valitsemalla PERU TILAUS -painiketta.

Jos tilauksen peruuttaminen ohjelmalla ei ole mahdollista, ota yhteyttä palvelukeskukseen.

Palautteen antaminen

Voit antaa palautetta matkasta ja kuljettajasta 3 päivän ajan kuljetuksen jälkeen.

  • Valitset Menneet matkat -välilehti.
  • Valitse arvioitava matka listalta. Saat näytölle matkan yhteenvedon.
  • Valitse ruudun yläosasta Arvostele matka -painike.
  • Anna kuljettajalle ja matkalle arvio 1-4 tähteä sekä vapaa kommentti.
  • Valitse Tallenna palaute -painike.
Minun tietoni -valikko

Omat henkilötietosi näet Minun tietoni -valikossa.

  • Valitse sivun oikeasta yläkulmasta nimesi jäljessä oleva henkilö-kuvake ja sen jälkeen Minun tietoni.

Täältä löydät kaikki tiedot, jotka sinusta on kirjattu asiakasprofiiliin liittyen. Mikäli tiedoissa on virheitä tai tiedot ovat muuttuneet, ota yhteys omaan kotikuntaasi.