Sote – internet-tilaus
Internet-tilauslomakkeella voi tilata kuljetuspalveluhakemuksen perusteella myönnettyjä taksimatkoja. Internet-tilaus vaatii aina asiakkaan rekisteröitymisen. Tilaaminen on maksutonta.
Asiakasportaali vaatii internetyhteyden. Se toimii ainakin seuraavissa internetselaimissa: Chrome, Firefox ja Edge.
Jos palveluun kirjautuminen ei onnistu, ota yhteys kotikuntaasi.
Tilaussovellus mahdollistaa:
- Matkojen tilaamisen
- Matkojen muokkaamisen ja/tai perumisen
- Palautteen antamisen matkasta tai kuljettajasta
- Omien tietojen tarkastamisen.
Palvelu on käytettävissä myös aistirajoitteisille älypuhelinten avustustoiminteiden avulla. Tästä löydät printattavat ohjeet (pdf).
Kirjaudu palveluun osoitteessa: https://tms-booking.attracs.com/customer-portal
Valitse kirjautumistapa klikkaamalla joko:
- Tekstiviesti eli kirjautuminen tekstiviestillä tai
- Tili eli kirjautuminen käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
Kirjautuminen tekstiviestillä
- Kirjoita puhelinnumerosi.
- Paina Lähetä tekstiviesti-painiketta.
- Saat tekstiviestin, jossa ilmoitetaan 4-numeroinen kirjautumiskoodi.
- Kirjoita koodi Syötä SMS-koodi kenttään.
- Paina Kirjaudu koodilla -painiketta.
Kirjautuminen tekstiviestillä on nyt valmis!
Kirjautuminen käyttäjätunnuksella
- Ensimmäisellä kerralla valitse lomakkeesta Uusi käyttäjä
- Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen voit kirjautua suoraan sähköpostiosoitteella ja salasanalla.
- Kirjoita lomakkeeseen sähköpostiosoitteesi ja valitse REKISTERÖI-painike.
- Saat sähköpostiisi viestin. Avaa viesti ja paina siitä löytyvää linkkiä.
- Kirjoita haluamasi salasana lomakkeen salasanakenttiin. Salasanan on oltava vähintään 10 merkkiä.
- Klikkaa Rekisteröi -painiketta.
- Jatka kirjautumiseen ja kirjaudu käyttäen sähköpostiosoitetta ja salasanaa
Kirjautuminen käyttäjätunnuksella on valmis!
Asiakasportaalissa on kaksi valikkoa sivun yläpalkissa:
- Tulevat matkat ja
- Menneet matkat.
Lisäksi yläpalkissa oikeassa reunassa on painike, josta saat näkyviin omat käyttäjätietosi sekä uloskirjautumispainikkeen.
Kun haluat tehdä kuljetustilauksen, valitse TEE UUSI TILAUS.
Esiin tulee lomake, johon täytetään tilauksen tiedot:
- Matkaoikeus
- Nouto- ja määränpääosoite
- Mahdollinen välipysähdys
- Tilauksen lisätiedot, esimerkiksi nouto-osoitteeseen liittyvä lisätieto.
- Noutoaika
- Mahdollinen paluumatka
Valitse Tilaukset-sivun matkalistauksesta haluamasi tilaus. Saat näkyviin yhteenvetosivun.
Jos haluat muokata tilausta:
- Valitse Muokkaa-painike.
- Saat esiin lomakkeen, johon voit muokata muuttuneet tilaustiedot.
- Lopuksi valitse Tallenna-painike.
Jos haluat perua tilauksen:
- Valitse Peruuta-painike.
- Saat esiin ikkunan, jossa vielä vahvistetaan peruminen valitsemalla PERU TILAUS -painiketta.
Jos tilauksen peruuttaminen ohjelmalla ei ole mahdollista, ota yhteyttä palvelukeskukseen.
Voit antaa palautetta matkasta ja kuljettajasta 3 päivän ajan kuljetuksen jälkeen.
- Valitset Menneet matkat -välilehti.
- Valitse arvioitava matka listalta. Saat näytölle matkan yhteenvedon.
- Valitse ruudun yläosasta Arvostele matka -painike.
- Anna kuljettajalle ja matkalle arvio 1-4 tähteä sekä vapaa kommentti.
- Valitse Tallenna palaute -painike.
Omat henkilötietosi näet Minun tietoni -valikossa.
- Valitse sivun oikeasta yläkulmasta nimesi jäljessä oleva henkilö-kuvake ja sen jälkeen Minun tietoni.
Täältä löydät kaikki tiedot, jotka sinusta on kirjattu asiakasprofiiliin liittyen. Mikäli tiedoissa on virheitä tai tiedot ovat muuttuneet, ota yhteys omaan kotikuntaasi.